Uitstralingscoach Anneleen Claes

Uitstralingscoach Anneleen Claes Ik help 50+ vrouwen die onzeker zijn over hun uiterlijk naar een zelfbewuste en vlotte uitstraling — met een simpel, duidelijk plan.

Voel je je ouder dan je werkelijk bent? Minder zichtbaar of aantrekkelijk door de menopauze? Samen krijgen we dit helder. Wilt u graag...
°sterk in uw kracht staan?
°Er elke dag fantastisch uitzien en hier oprecht blij van worden ?
°Een uitstraling hebben die klaar en duidelijk zegt waar u voor staat ?
°Een hechte verbinding maken met uzelf en daardoor ook met anderen?
°Een grote professionele en

persoonlijke aantrekkingskracht krijgen?
°Opmerkelijk uitstralen wat uw kwaliteiten zijn? Door heel bewust aan uw uitstraling te werken, van binnen naar buiten, gaat u zichzelf anders zien. Daardoor zal u zich krachtiger voelen en dat straalt u ook uit. U wordt opmerkelijk als u met al uw zintuigen duidelijk communiceert waar u voor staat. Als uw lichaam een fijne plaats is om thuis te komen en als u in verbinding staat met uw eigen 'ik', maakt u gegarandeerd een hechtere en oprechtere verbinding met anderen.

12/12/2025

Geen shock-effect, maar een groei-effect: dáár ontstaat je echte uitstraling.

09/12/2025
Zeer mooie inzichten van Veerle Geerts rustbrenger met een missie.Herkenbaar en waardevol 🙏
05/03/2020

Zeer mooie inzichten van Veerle Geerts rustbrenger met een missie.
Herkenbaar en waardevol 🙏

"Dat heb je weer niet goed gedaan..."

"Je moet het niet proberen. Dat kan je toch niet"

"Zie je wel, ... ik wist het he...je bent niet ok"

Hoe vaak zit jij op je eigen kop?

Hoe vaak vertel jij jezelf dezelfde oude shissel?

Hoe vaak hou jij jezelf bewust en onbewust tegen?

Hoe vaak vertel je jezelf verhalen waarmee je
oude patronen en overtuigingen in stand houdt en versterkt?

Het kan anders!

Je bent je gedachten niet.

Byron Katie bedacht een methode om naar onze gedachten te leren kijken. De afstand die ontstaat, zorgt ervoor dat je milder wordt naar jezelf en vaak ook naar anderen.

Hinderende gedachten?

Stel jezelf volgende vragen:

1. Is het waar?

2. Kun je absoluut zeker weten dat het waar is?

3. Hoe reageer je, wat gebeurt er wanneer je die gedachte gelooft?

4. Wie zou je zijn zonder die gedachten?

Ik gebruik deze methode regelmatig ... en deze week had ik ze weer echt even nodig.

Ikzelf voeg er vaak de vraag aan toe ...

5. Zijn deze gedachten eigenlijk wel van mezelf zijn?

Vaak merk ik dat dat niet het geval is...

En is het de turnmeester die ik hoor roepen

mama of papa

een kleuterjuf
..

Ook merk ik dat wanneer dezelfde destructieve gedachten/patronen/overtuigingen...

blijven terugkeren dat er meer nodig is...

Gerichter... diepgaand opkuiswerk waarmee de oude oorspronkelijke
kwetsuren opgekuist wordt.

Daarom staat er volgend weekend voor mezelf weer een NEI-sessie (Neuro Emotionele Integratie) op het programma.

Ik heb het er zo mee gehad!

Wind en onrustVandaag worden er extreem hevige windstoten voorspeld. Van veel klanten en mensen in mijn omgeving hoor ik...
09/02/2020

Wind en onrust

Vandaag worden er extreem hevige windstoten voorspeld. Van veel klanten en mensen in mijn omgeving hoor ik dat de wind hen een ijl gevoel in het hoofd geeft en hen onrustig maakt. Dat kan dan zowel het geluid van de gierende wind zijn als het visuele aspect van zwiepende bomen. Uiteraard kunnen beide, horen en zien, elkaar nog extra versterken.

Als je, net als ik zelf, hier gevoelig voor bent, kan ik je alvast een tip geven die ik bij wind en storm toepas. Ik doe dan enkele druppels aromatische olie van ceder in de aromabrander.

Ceder staat er onder andere om bekend om een gevoel van aarding te geven, zoals een boom met stevige, diepe wortels, die wel zal meebuigen met de wind, maar niet zal barsten.

Ook bij angst werkt de aromatische olie van ceder kalmerend. Mensen die zich dus zorgen maken over de impact en de gevolgen van de storm, vinden hier zeker baat bij.

De kleur die je kiest voor je kleding vandaag, kan eveneens een impact hebben. Groen is bij voorbeeld absoluut een goede keuze. Groen, en dan zeker in zijn aardende nuances van bvb smaragd of dennengroen, brengt rust omdat groen nu eenmaal een kleur is die voor ons zeer vertrouwd aanvoelt. Ons oog is gewend om veel groen te zien in de natuur en ook de trillingsgraad van groen als energetische kleur, zal rustgevend werken.

Ik wens jullie een fijne en hopelijk rustige zondag,
Liefs,
Anneleen

  😏Happy Weekend
18/01/2020

😏Happy Weekend

Geef kleur aan je grandeur- De kleur van jouw energieIets meer dan 10 jaar werk ik nu als uitstralingscoach, 10 jaar waa...
15/07/2019

Geef kleur aan je grandeur- De kleur van jouw energie

Iets meer dan 10 jaar werk ik nu als uitstralingscoach, 10 jaar waarin ik alle kleuren van de regenboog zag voorbijkomen, maar ook wel eens een grote grijze wolk. ‘Leermomenten’ noem ik ze nu.

Een van die leermomenten was zo’n 9 jaar geleden, toen er een dame kwam voor een kleurencoaching. Als ‘kleurenanalyst’ deed ik alles braaf en uitgebreid volgens het boekje, helemaal zoals ik het tijdens de cursussen geleerd had. Het haar van de klant afdekken, kleding bedekken met een grote witte doek, juwelen uit, alle make-up er af….zodat er maar zeker geen enkele invloed zou meespelen in mijn analyse. En ja, ik zag heel duidelijk de koele ondertoon van haar huid, de niet al te grote licht-donkercontrasten….enfin, alles wees er op dat deze mevrouw een zuiver ‘Zomertype’ was. Ik besprak uitgebreid de kleurtjes van haar Zomerkleurenwaaier met haar, maar merkte dat ze wel heel vaak op haar onderlip beet. Echt blij keek ze niet, meer nog, het huilen stond haar nader dan het lachen.

En daar sta je dan, met weliswaar een jaar ‘ervaring’ op de teller, maar ook met dat ontstemmende gevoel dat je tekort schiet, dat ik deze dame niet blij kon maken en erger nog, dat ze blijkbaar zelfs ongelukkig werd van de kleurtjes die ik haar geheel volgens ‘de regels’ had voorgesteld.

Ze sprak dit ook letterlijk ui. ‘Dit kunnen misschien wel allemaal kleuren zijn die mij mooi staan, die in harmonie zijn met mijn huid, haar en ogen, maar ik VOEL er NIETS bij. Deze kleuren geven mij niet het gevoel dat ze de energie uitdragen die ik in me heb’.

BAM! Die kwam binnen. En ze had gelijk. Want als ik een foto van die dame nam en de kleuren van het zomertype daarop legde, klopte het plaatje perfect. Maar wanneer ik me echt in de energie van die dame ging inleven, wetende wat ze in haar professionele leven deed en waar ze voor stond, klopte er geen barst meer van, van die ‘regeltjes van de 4 seizoenen’.

Dus tabula rasa en analyse helemaal opnieuw. Ditmaal telkens met de vraag ‘wat VOEL’ je hierbij. Conclusie: Deze dame stond met haar lichtblonde haar, staalblauwe ogen en blankroze huid perfect met lichte en koele kleuren, maar ze moesten FEL zijn om haar innerlijke energie te kunnen uitdragen, en niet gedempt.

En ja, we kwamen er helemaal uit. Ze had niets aan de kleurenwaaier van het Zomertype die ik in voorraad had (lichte- koele- gedempte kleuren), dus ging ik op zoek naar een leverancier die mij een kleurenwaaier kon leveren met haar unieke TOPkleuren, die wel licht en koel maar net HELDER waren (in plaats van gedempt).

Volgens de 4 seizoenenleer was die mevrouw eigenlijk een ‘mix’ van een lente- en een zomertype: Het lichte en koele van de zomer, het lichte en heldere van de lente. Maar ja, wat heb je er aan, om te weten dat je ‘iets’ van beide types hebt? Tja, dat je geen winter- en ook gen herfsttype bent…. Maar dat zag die mevrouw zelf ook wel en was van geen enkele toegevoegde waarde. Wat een klant wil is duidelijkheid en een advies op maat waar ze wat mee kan. Klanten komen nu eenmaal niet bij me langs om zich in een van de 4 (of 12) hokjes te laten proppen.

Als ik er nu heel kritisch over nadenk, wat een onzin heb ik mezelf niet voorgehouden, dat eerste jaar, door te geloven dat een hele populatie met zoveel nuances en accenten in 4 hokjes te onder te brengen zijn van Lente, Zomer, Winter en Herfsttype.

Vanaf die dag KIJK ik niet alleen heel goed, maar VOEL ik ook met al mijn voelsprieten naar de energie van de klant. LUISTER ik ook meer dan dat ik KIJK.

Ik stapte volledig af van ‘de 4 seizoenen’ en zelfs van de 12 subcategorieën van de seizoenstypologie en ontwikkelde een weliswaar analytisch onderbouwd systeem maar eentje waarbij ik ook vooral luister en voel waar de energie ligt.

Want dat is precies wat kleur is: PURE ENERGIE.

En die kleur moet niet enkel naar de buitenwereld uitstralen hoe jouw energie is, neen, meer nog, of vooral, je moet van de kleuren die je aantrekt zelf ook de juiste energie krijgen. Het is een wisselwerking van UITSTRALEN en INBLINKEN, zoals ik het zelf graag noem.

Nieuwsgierig geworden naar meer? Extra inspiratie vind je op https://www.uitstralingscoach.be/geef-kleur-aan-je-grandeur

Een geweldig leuke praktijkdag met de Nederlandse collega’s kleurexperten ❤️🧡💛💚💙💜 rond de thema’s waardecreatie en zicht...
06/07/2019

Een geweldig leuke praktijkdag met de Nederlandse collega’s kleurexperten ❤️🧡💛💚💙💜 rond de thema’s waardecreatie en zichtbaarheid. Veel gelachen, een paar kippenvelmomentjes gehad en vooral professioneel weer enorm veel opgestoken van de intervisie. Altijd zo fijn om ervaringen te delen en samen te mogen groeien. 🙏

Er is de vorm...en er is de smaakHeb je dat soms ook? Dat je denkt dat je 'het' gevonden hebt? Een plek waar je thuis ho...
03/04/2019

Er is de vorm...en er is de smaak

Heb je dat soms ook? Dat je denkt dat je 'het' gevonden hebt? Een plek waar je thuis hoort, een dekseltje dat op jouw potje past, een nieuwe professionele uitdaging die je volop energie en voldoening geeft? En dat je dan achteraf merkt dat het toch niet helemaal klopt? Dat het niet zo mooi matcht als je je wel had voorgesteld? Dat dat dekseltje op het eerste gezicht wel past, maar bij nader inzien toch lekt? Dat die job je toch niet voldoende drive gaf om er je schouders te blijven onder zetten, dat je iets moet loslaten om weer je beide handen vrij te hebben?

Vaak zijn er in zo'n situatie mensen die staan te roepen dat je toch moet 'volhouden'. Dat je moet vechten voor die relatie, dat je moet doorzetten in die job, dat je moet doorgaan met dat dieet, met het stoppen met roken....Meestal omdat ze het beste met je voorhebben, omdat ze je willen zien slagen, en een enkele keer ook omdat ze er zelf belang bij hebben.

De vraag zou dan moeten zijn: 'Wat wil jij zelf echt?'. Komt datgene dat jij wil of wou van binnenuit? En past dat helemaal bij jou, zet het je in je kracht?

Door een opleiding die ik recent heb afgerond, ben ik tot het inzicht gekomen dat er 2 dingen cruciaal zijn om daadwerkelijk de drive te vinden om met iets door te gaan.
1. Het moet iets zijn waardoor je in je element bent
2. Het moet iets zijn dat past bij de drijfveer die intrinsiek in jou aanwezig is.

Met 'in je element zijn' bedoel ik dat je de dingen kan doen die bij jouw natuurlijke aard aansluiten, die je als het ware moeiteloos doet, de dingen zoals je ze doet wanneer je terugvalt op je automatische piloot, zeg maar.
Zo ben ik zelf, als ik in mijn element 'lucht' ben, op mijn best als ik anderen vanuit enthousiasme kan inspireren, als ik verbindingen tussen mensen kan maken, als ik concepten en ideeën kan vertalen in woorden en actieplannen. Net zoals ik in mijn element 'aarde' ben als ik de zaken gestructureerd, grondig en met veel diepgang kan aanpakken. Of in mijn element 'vuur' als ik zelf kan bepalen hoe het loopt, als ik in beweging kan komen en in beweging kan brengen, plannen kan uitvoeren.

Maar er is niet enkel de vorm, er is ook de smaak. Zo past het lookteentje qua vorm perfect in het mandarijntje, maar de smaak is totaal anders.
Om echt te 'kloppen', moet je niet enkel 'in je element zijn', maar moet ook de drijfveer juist zitten.

Voorbeelden van een drijfveer kunnen zijn: Leiderschap willen bieden, je ambities willen realiseren, durven vertrouwen op je intuïtie. Dat zijn de dingen die jou energie geven en je vooruit stuwen.

Vaak is het net het gebrek aan afstemming in de drijfveren die er voor zorgt dat dingen iets anders lopen dan je op het eerste gevoel of op het eerste zicht dacht.
Voor mij persoonlijk is mijn grootste drijfveer 'creativiteit'. Ik word het meest gedreven als ik innovatief verbindingen kan maken, als ik zelf dingen tot stand kan brengen, creëren. Ideeën vorm geven in concepten, da's helemaal mijn ding. Daartegenover staat dat ik net niet houd van dingen die al voor mij voorgekauwd zijn, waar ik maar moet dupliceren, waar ik niets zelf tot stand kan brengen.

Daarom is het volgens mij heel belangrijk om zelf goed te weten wat jouw smaak en vorm is, om heel duidelijk te hebben wanneer jij in je element bent en wat je grootste drijfveren zijn. Dat blijkt voor sommige mensen echt wel een uitdaging te zijn. Vaak weten we immers heel goed wat we niet willen, maar hebben we iets minder duidelijk in beeld wat ons dan wél drijft en wat ons dan wél in ons element zet.

Om dan even terug te komen op het 'volhouden', wat bij vele ‘persoonlijke ontwikkelaars’ als de heilige graal wordt beschouwd, de sleutel tot succes op vrijwel alle domeinen. Mensen zullen pas iets willen en kunnen 'volhouden', als ze voelen dat het op alle vlakken écht bij hen past, als ze er van in hun element komen en er ook werkelijk door gedreven worden. Of het nu gaat om 'Blind getrouwd', een job, een dieet, stoppen met roken...

Als iets bij je past, kan je makkelijk van een 7 een 9 of zelfs een 10 maken. Dat is altijd fijner, interessanter en geeft meer voldoening dan van een 4 een 6 maken. Vertrekkend vanuit het positief perspectief is het dan vooral zaak om te focussen op je kwaliteiten en die volop te gaan ontwikkelen, eerder dan om te focussen op je uitdagingen of gegronde weerstanden (iets dat niet écht bij je past) en daar door (al dan niet opgelegde) 'wilskracht' en 'doorzettingsvermogen' maar te blijven tegenaan hikken.

Hoe komt het dat we de laatste jaren zoveel burn-outs en bore-outs zien? Zou het misschien daar iets mee te maken kunnen hebben? Met dat gevoel dat we altijd maar moeten ‘volhouden’ en ‘doorzetten’, ook al past iets niet of niet meer bij ons?

Wil jij ook graag, zwart op wit, te weten komen wat jouw grootste kwaliteiten zijn, wat jou in je element zet en waar jouw belangrijkste drijfveren liggen? Om zo meer rust, een gevoel van thuiskomen en zelfvertrouwen te ervaren? Om te weten welke positieve eigenschappen jij best in de verf mag zetten en verder tot ontwikkeling laten komen?
Ik maak je graag wegwijs tijdens een verkennend gesprek. Lees voor meer verdieping even op https://www.uitstralingscoach.be/geef-kleur-aan-je-grandeur

Author: Anneleen Claes

Wil je graag leren hoe jij een mooie make-up kan aanbrengen, die past bij je leeftijd, met de kleuren én de texturen die...
26/03/2019

Wil je graag leren hoe jij een mooie make-up kan aanbrengen, die past bij je leeftijd, met de kleuren én de texturen die jou op je mooist maken?

En nog mooier: Wil jij dit graag leren in alle rust en comfort, bij jou thuis?

Tot en met 30 april heb ik een hele fijne actie lopen. Je krijgt
-een privé sessie make-up waarin ik je leer hoe jij zelf een stralende make-up kan aanbrengen
-een naslagwerk waarin alle make-up tips en jouw persoonlijke info worden genoteerd
-voorafgaand aan de make-up sessie een vitaliserende gelaatsbehandeling

All-in prijs bedraagt 55 euro, tot en met 30 april, voor inwoners van Brasschaat en Schoten. Woon je niet in Brasschaat of Schoten, of kom je gewoon liever naar de studio van Marandice, dat kan ook. Dan verwelkom ik je met een lekker tasje thee, koffie of een glaasje bubbels in de studio te Schoten.

Ik ben gespecialiseerd in make-up voor de mature huid (45 +) en heb daar gespecialiseerde opleidingen voor gevolgd.

Om gebruik te maken van deze actie vermeld je de code 'MUZG 55' in het opmerkingenveld van het infoformulier op de website of in je mail.
[email protected]
0495 33 83 24
https://www.marandice.be/Individuele-Sessies.html

Ik kijk er naar uit jou kleurrijk te verwelkomen.

Adres

Schoten
2900SCHOTEN

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Uitstralingscoach Anneleen Claes nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Uitstralingscoach Anneleen Claes:

Delen