02/08/2024
✨ ONE LAST FINAL GOODBYE ✨
Het is hier zeer lang stil geweest op deze pagina.
Life happened en het was een enorme rollercoaster op korte tijd 🎢. De meesten weten waarom maar sommigen misschien ook niet.
Een korte samenvatting: oktober 2022 getrouwd, eind november 2022 werd Oscar geboren en in februari 2023 kreeg ik een kankerdiagnose, mijn focus van zorgen voor Oscar verschoof plots naar zelf in leven blijven en ervoor zorgen dat hij nog een mama heeft, aangezien ik plots een tikkende tijdbom was.
Ik twijfelde om mijn eindwerk fotografie ‘I CAN-CER VIVE’ verder te zetten, me destijds niet bewust dat die titel effectief voor mezelf toepasbaar zou zijn. Ik wou het documenteren om opnieuw taboes te doorbreken.
Maar ik kon het niet: ik vermeed spiegels, wou mezelf niet zien én vermeed lange tijd om op foto te staan. Wat niet logisch is, ik probeerde in leven te blijven om zoveel en zolang mogelijk bij mijn zoontje en ons gezin te zijn en aanwezig te zijn in hun leven, maar als je foto’s bekeek van Oscar dan maakte ik precies al geen deel meer uit van zijn leven. Het leek alsof ik er al niet meer was 🥺... Dat was moeilijk toen ik tot dat besef kwam 💔.
👉 Het bewijst maar weer dat je misschien jezelf niet goed genoeg voelt om op foto te staan, maar je achteraf daar spijt van zal hebben dat je die foto niet hebt gemaakt. Niemand wilt dat zijn of haar kind later een fotoboek bekijkt en ziet dat mama of papa nooit mee op foto staat 🥺.
Ondertussen bleven jullie de weg nog altijd naar mij vinden en vragen of ik nog foto’s maak 🫶. Veel mensen heb ik teleurgesteld, waarvoor sorry, de mentale en fysieke impact van de chemo is zeer groot geweest en nog steeds ❤️🩹.
Vandaag is het exact 1 jaar na mijn laatste chemo 🥹🥳. De revalidatie is nog lang maar ik besef nog méér dan vroeger hoe belangrijk foto’s zijn.
En daarom ✨ ONE LAST FINAL GOODBYE ✨. Nog één keer ga ik fotosessies organiseren omdat ik me schuldig voel dat ik jullie zo vaak teleur moest stellen afgelopen tijd en ik graag nog een laatste keer jullie een prachtig aandenken wil geven. Zo kunnen wij samen een punt zetten achter dit hoofdstuk in mijn leven 🥳.
📷 Wil jij nog een allerlaatste keer foto’s laten maken door mij? Stuur me dan een privéberichtje. Dan krijg jij meteen de info wanneer en op welke prachtige locatie de shoots doorgaan 🤩. Geen commercieel geleuter, maar de plaatsjes zijn écht beperkt doordat ik fysiek minder aankan dan vroeger, als je al een shoot hebt gedaan in het verleden bij mij heb je voorrang, anders kom je op de wachtlijst. 🌈 Als ik commercieel goed zou nadenken zou ik uiteraard kiezen voor foto’s van vorige professionele fotosessies die ik maakte en niet mezelf exposen 🤪 maar dit was mijn leven afgelopen jaren.
(nadien blijf ik jullie met veel liefde door verwijzen naar collega’s zoals ik nu al deed 💕)
Dus dit was het schatjes. Bedankt voor alle kansen, alle mooie snoetjes voor mijn camera, alle lieve woorden afgelopen jaren 🫶✨.
En nog een laatste levensles 🙌 denk eraan sta mee op foto in elke levensfase (no matter what), wees aanwezig 🙏. Zorg goed voor jezelf en elkaar 😘.
Veel liefs
Rani