01/06/2026
Dette synes vi er skikkelig stas å dele videre.
Vår egen Sebastian Øversveen Anonsen har vært gjest i Regnskap Norge-podden, der han snakker om lederansvar i ung alder, møteplasser i bransjen og utviklingen i regnskapsbransjen.
Sebastian er daglig leder i Wican Regnskap, og vi er stolte av å ha en leder som både er faglig sterk, nysgjerrig og opptatt av menneskene rundt seg.
Ta gjerne en lytt der du hører podcast🎙️
– Vi er ikke lenger de trauste som bare puncher bilag 🙅♂️
Det sier Sebastian Øversveen Anonsen. Han er bare 27 år og har allerede rukket å bli daglig leder i Wican Regnskap AS.
Så hvordan endte han opp som regnskapsfører? Svaret er 𝐤𝐨𝐦𝐛𝐢𝐧𝐚𝐬𝐣𝐨𝐧𝐞𝐧 𝐚𝐯 𝐭𝐚𝐥𝐥 𝐨𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐧𝐞𝐬𝐤𝐞𝐫 💙
– Du jobber med folk, du kommer tett inn på bedrifter, og på mange måter så jobber du med ledelse ut til selskapene og bistår dem med det de trenger.
Den unge lederen mener bransjen må gå bort fra å levere timer til å levere mer verdi for kunden. Selv har han deltatt på Regnskap Norges rådgiverprogram. Det var en døråpner og en aha-opplevelse ☝️
– Bare det å skjønne det med treningen. Vi jobber hver dag og spiller egentlig kamp hver dag. Hvorfor skal man ikke huske på å trene og bli bedre?
I ukens podcast-episode snakker Sebastian om det å 𝐯æ𝐫𝐞 𝐮𝐧𝐠 𝐥𝐞𝐝𝐞𝐫, 𝐯𝐢𝐤𝐭𝐢𝐠𝐡𝐞𝐭𝐞𝐧 𝐯𝐞𝐝 𝐦ø𝐭𝐞𝐩𝐥𝐚𝐬𝐬𝐞𝐫 og tanker om 𝐛𝐫𝐚𝐧𝐬𝐣𝐞𝐧𝐬 𝐟𝐫𝐞𝐦𝐭𝐢𝐝.
🎧 Hør den der du hører på podcaster!
Foto: Regnskap Norge
̊dgivning