Vive le Vero

Vive le Vero Een illustrator met een passie voor dieren. Volg voor vrolijke tekeningen en een dosis dierenliefde!

⚽ Het is zover. De Rode Duivels spelen vanavond hun eerste WK-match.Ik heb persoonlijk niets met voetbal.Ik ken geen ops...
15/06/2026

⚽ Het is zover. De Rode Duivels spelen vanavond hun eerste WK-match.

Ik heb persoonlijk niets met voetbal.

Ik ken geen opstellingen.
Ik ken geen statistieken.
En als iemand over een 4-3-3 begint, denk ik aan een kortingscode van de Gamma.

Maar… ik heb ooit wel voetballende kippen getekend.

Dus technisch gezien ben ik klaar voor het WK.

Succes aan alle supporters vanavond! 🇧🇪

Ik blijf ondertussen doen waar ik goed in ben: dieren tekenen die waarschijnlijk beter kunnen voetballen dan ik. 😄

Ik deed voor de eerste keer mee aan een drawing-challenge op instagram. Je pikt een dier, een zomers item en een zomerse...
11/06/2026

Ik deed voor de eerste keer mee aan een drawing-challenge op instagram.
Je pikt een dier, een zomers item en een zomerse activiteit en… tadaaaa!

Daar is mijn draakje dan.

Ik vind hem zo leuk dat hij binnenkort als kaartje beschikbaar is. Get ready for some dragon love 🥰

Op naar de volgende uitdaging?

11/06/2026

UPDATE: op ware “Harry Potter-wijze” is het pakket mysterieus aan de voordeur verschenen.
Aan diegene die het afgezet heeft: DANK U 🙏

📣 Beste inwoners van Viane & Galmaarden:
Indien u een pakket heeft ontvangen voor BV Vive le Véro dan mag u mij contacteren.

Foemp van een chauffeur heeft weer ergens iets gedropt dat zeker niet mijn adres was.
Dit pakket is vrij belangrijk voor de organisatie van de Via-Markt.

Bedankt!

📢 Positieve roeptoeters gezocht!De laatste maanden lijkt het soms alsof er overal negatieve roeptoeters rondlopen. Mense...
08/06/2026

📢 Positieve roeptoeters gezocht!

De laatste maanden lijkt het soms alsof er overal negatieve roeptoeters rondlopen. Mensen die vooral vertellen wat er niet goed gaat, wat niet lukt of waarom iets niet kan.

Dus dacht ik: wat als we daar eens een tegengewicht voor maken?

Wat als we zelf positieve roeptoeters worden?

Mensen die hoop verspreiden.
Die luisteren.
Die respect tonen.
Die dromen durven hebben.
Die licht brengen waar het even donker is.
Die anderen welkom laten voelen.

Daarom maakte ik vandaag deze pagina in mijn schetsboek. Geen grote kunst. Gewoon een kleine herinnering aan de dingen waarvan ik denk dat de wereld er nooit genoeg van kan hebben.

✨ Respect
✨ Hoop
✨ Veerkracht
✨ Luisteren
✨ Liefde
✨ Geduld
✨ Licht
✨ Begrip

Misschien klinkt het een beetje simpel.
Maar misschien hebben we net meer eenvoud nodig.

Dus vertel eens:
📣 Als jij een positieve roeptoeter zou zijn, welk woord zou jij toevoegen?

Mensen vragen me regelmatig met welke materialen ik werk.Het eerlijke antwoord?Mijn illustraties beginnen meestal niet m...
05/06/2026

Mensen vragen me regelmatig met welke materialen ik werk.

Het eerlijke antwoord?

Mijn illustraties beginnen meestal niet met een potlood of een iPad.

Ze beginnen tijdens een wandeling met Josefien. In de moestuin. Met een goed boek. Of gewoon op een moment waarop ik even niets aan het doen ben.

Natuurlijk spelen mijn iPad, Procreate en schetsboeken ook een belangrijke rol. Maar de echte inspiratie vind ik meestal buiten mijn atelier.

Op Patreon neem ik jullie deze maand mee achter de schermen en laat ik zien welke materialen ik gebruik én waar mijn illustraties eigenlijk ontstaan.

Je kan gratis meelezen via Patreon.
👉 Link in bio of https://www.patreon.com/posts/160014742?utm_campaign=postshare_creator

Juni wordt een maand van creëren, voorbereiden en af en toe bewust vertragen.De komende weken zal het hier misschien iet...
01/06/2026

Juni wordt een maand van creëren, voorbereiden en af en toe bewust vertragen.

De komende weken zal het hier misschien iets rustiger zijn dan anders.

Eind juni organiseren we met Viane Viert Verder opnieuw de Via-Markt en het dorpsfeest. Met een ambachtenmarkt, foodtrucks, kinderanimatie en live muziek komt daar heel wat voorbereiding bij kijken. Het belooft een fantastische dag te worden en daar kijk ik enorm naar uit!

Daarnaast blijf ik verder werken aan mijn prentenboekverhaal. Stap voor stap groeit het verhaal, groeien de personages en krijgen de illustraties steeds meer vorm. Dat blijft een project dat heel dicht bij mijn hart ligt.

En tussendoor probeer ik ook wat meer tijd te maken voor iets wat ik soms vergeet: gewoon tekenen voor het plezier. Zonder doel, zonder deadline. Gewoon een schetsboek, een potlood en een paar ideeën die mogen ontstaan.

Dus af en toe zal hier een schets uit mijn schetsboek verschijnen. Kleine tekeningen, experimentjes, personages of plekjes die me inspireren. Zoals deze nieuwsgierige katjes en dit scheve huisje. 🐱🏡

Bedankt dat jullie hier altijd mee komen kijken, of dat nu bij een afgewerkt product is of bij een eenvoudige schets op papier. ✨

En… klaar! ❤️De derde illustratie is afgewerkt en alle beelden zijn ondertussen verzonden voor de wedstrijd van Lemnisca...
29/05/2026

En… klaar! ❤️

De derde illustratie is afgewerkt en alle beelden zijn ondertussen verzonden voor de wedstrijd van Lemniscaat.

Ik vind het spannend, héél spannend zelfs. Maar nog meer dan dat ben ik vooral trots. Wanneer ik mijn illustraties vergelijk met vorig jaar, zie ik dat ik opnieuw gegroeid ben. Kleine stapjes misschien, maar wel stapjes vooruit.

Ik merk ook steeds meer hoeveel ik hou van verhalend illustreren: personages tot leven brengen, emoties in een beeld steken en een klein wereldje maken waarin een verhaal ontstaat.

Nu is het loslaten en afwachten. Maar vandaag vier ik gewoon even dat ik dit heb gedaan 😊✨

En stiekem ben ik best benieuwd… welke illustratie vinden jullie het mooist?

Bij een verjaardag hoort taart. Dus Josefientje werd ook getrakteerd op een dog-friendly taart van dogsandbites. Bedankt...
28/05/2026

Bij een verjaardag hoort taart. Dus Josefientje werd ook getrakteerd op een dog-friendly taart van dogsandbites.

Bedankt allemaal voor de wensen, we hebben er allebei een zeer warm hartje aan overgehouden ❤️

Vergeet de kortingscode DUBBELFEEST15 niet in de webshop!

PS: ja… ze heeft dat stuk in 1 keer in haar mond geroefeld 🙈 Chance dat we hem hadden voorgesneden…

🎉🎈 DUBBEL FEEST! 🎈🎉Donderdag 28 mei zijn Josefien en ik allebei jarig 🥳🐾En ja… dat moet natuurlijk gevierd worden!Daarom...
27/05/2026

🎉🎈 DUBBEL FEEST! 🎈🎉

Donderdag 28 mei zijn Josefien en ik allebei jarig 🥳🐾
En ja… dat moet natuurlijk gevierd worden!

Daarom geven we jullie een klein verjaardagscadeautje:

✨ 15% korting in de webshop
🎁 Gebruik code: DUBBELFEEST15
📅 Geldig t.e.m. 31 mei

Van kaartjes en illustraties tot kleine vrolijke dingen die een glimlach geven: dit weekend mag er gewoon wat extra feest in huis komen 💛

En nu willen wij natuurlijk weten: 👉 Wie denkt dat Josefien vooral geïnteresseerd was in haar verjaardag… en wie denkt dat ze gewoon haar koekje belangrijker vond? 😄

Soms moet je dingen een naam geven.Of een gezicht. Of zes harige poten en een gigantische muilpeer. 🪰Deze dikke vuile st...
25/05/2026

Soms moet je dingen een naam geven.
Of een gezicht. Of zes harige poten en een gigantische muilpeer. 🪰

Deze dikke vuile strontvlieg tekende ik na een gesprek bij de psycholoog.
Als de motor sputtert dan ga jij ook naar de garage om die te herstellen, dus waarom niet naar de psycholoog als je hoofd sputtert 😉

Sommige dingen vreten energie. Blijven rondzoemen in je hoofd. Maken je kleiner dan je bent…

En soms komt er een moment waarop je beseft: Ik hoef dat eigenlijk niet langer toe te laten.

Dus voilà.
De strontvlieg werd gemept. 💥

Als jij wat strontvliegen hebt te meppen, dan mag je hem gerust even lenen.

Adres

Geraardsbergen
9500

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Vive le Vero nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen