Ilkærgrafisk

Ilkærgrafisk Freelance reklambureau

IKKE AI-generet foto 😳 - EN SJÆLDENHED EFTERHÅNDEN 🧐  Dette er et foto af min søn der spiller Quarterback for Stallions ...
20/05/2026

IKKE AI-generet foto 😳 - EN SJÆLDENHED EFTERHÅNDEN 🧐

Dette er et foto af min søn der spiller Quarterback for Stallions football. Og ja, det er ÆGTE ild han har i hånden 🔥

Han fortæller, at han lavede noget sæbevand, tog lightergas i vandet, fik sæbebobler på hænderne og tændte ild til det. Vildt ikke? 🤩
Billedet er taget af fotograf Dennis Carlsen.

Tænk, at man nu skal til at PRALE af ægte fotos fremfor AI-generet - vild verden vi oplever lige nu.

Jeg synes selvfølgelig det er et MEGA fedt foto, også derfor jeg deler det. Men hvad tænker du, er du ikke også imponeret, eller??

Oliver Andreasen

DA REKLAMERNE KOM I WEEKENDEN BLEV JEG BARE SÅ GLAD 😃 😍  Og ved I hvorfor? 🧐 Der lå den. Den første produktion jeg har l...
11/05/2026

DA REKLAMERNE KOM I WEEKENDEN BLEV JEG BARE SÅ GLAD 😃 😍

Og ved I hvorfor? 🧐
Der lå den. Den første produktion jeg har lavet for min nye store kunde… KiDS Coolshops forårskatalog… Så bliver man sgu lidt småstolt 😉

Jeg er en grafisk designer der elsker sjov, leg og masser af farver. Derfor er legekataloger noget jeg virkelig elsker at lave. Sider der skal bladres i af børn der, ligesom jeg, elsker farver, former, leg, energi og alt det, der ikke bare skal “stå pænt”, men faktisk skabe lyst til at kigge videre.

Det er mega fedt, når et stykke grafisk arbejde forlader skærmen og lander ude i virkeligheden. I hænderne på familier, børn, bedsteforældre. På køkkenborde. I postkasser. Der hvor design faktisk bliver brugt. Hvilket desværre bliver sjældnere og sjældnere 😒

Tak til KiDS Coolshop for tilliden 🤩 - jeg glæder mig allerede til næste projekt.

Har du mon modtaget kataloget med posten? Og er du egentlig stadig typen, der bladrer i et fysisk katalog?

Som soloselvstændig kan der, ind i mellem, godt mangle lidt kollegaskab. Jeg kommer ganske vist ud til kunder som freela...
25/01/2026

Som soloselvstændig kan der, ind i mellem, godt mangle lidt kollegaskab. Jeg kommer ganske vist ud til kunder som freelance grafiker, men er jo ikke en del af deres fællesskab på den måde.

Derfor har jeg 2 ekstra jobs. Netop for at få opfyldt det sociale aspekt. Det nyeste er som fast tilkaldetjener/eventmedhjælper hos MY GARAGE i Vejle. Jeg var der lige forleden til et arrangement med 100 mennesker - glade og tilfredse gæster og supersøde kolleger.

Jeg har serveret i min fritid siden jeg var 17 år gammel, så det falder mig meget naturligt. Og så synes jeg synes det er mega fedt.

Men jeg skulle igennem 2 samtaler hos MY GARAGE før det lykkedes. Så det var ikke sådan "bare lige". De var (og er) meget grundige. De fortalte, at de fandt min ansøgning utrolig iøjnefaldende da det var lykkedes mig, at ramme deres branding helt perfekt. Så - hvem ved - måske ender de som kunde i min grafiske virksomhed 😉

Hvad med dig, har du også ekstrajobs af en eller anden årsag?

GRAFISKE DESIGNERE ER - FAKTISK - MEGET FORSKELLIGE!! Ligesom der er forskel på mennesker, er der også forskel på grafis...
13/01/2026

GRAFISKE DESIGNERE ER - FAKTISK - MEGET FORSKELLIGE!!

Ligesom der er forskel på mennesker, er der også forskel på grafiske designere. Nogle er MEGA kreative, men knap så systematiske, nogle er super skarpe til det digitale (fortrinsvis de nyudlærte, de er jo nærmest vokset op med en digital enhed i hånden 😉) men knap så stærke til det trykte medie, nogle hader at bruge designmanualer og faste rammer - andre elsker det.

I kan sikkert finde på mange andre og flere forskelligheder...

Jeg hører nok mest til det sidste, dog med et strejf af kreativ frihed og faglig dygtighed. Derfor var min tid hos reklamebureauet Envision (i dag GORM ENVISION) i Århus en fed periode. Jeg sad som fast grafiker på en hel BILKA eller FØTEX avis ad gangen - det var fedt at følge den fra den spæde start til at kunne aflevere trykklare filer. Dog blev rammerne lidt for faste efter min mening. Men på rigtig mange måder en fantastisk lærerig tid, som jeg ikke vil være foruden.

Men, som sagt, så er jeg fan af designmanualer og faste rammer med et strejf af kreativ frihed og faglig dygtighed - hvad er du fan af?😳

Når man er på loppemarked og STADIG elsker grøn og orange 10 år efter jeg designede mit logo 🤩🪀🧡
08/07/2025

Når man er på loppemarked og STADIG elsker grøn og orange 10 år efter jeg designede mit logo 🤩🪀🧡

BRUGER DU CANVA? 🧐😳Det gør jeg ikke selv, men kender mange der gør det. Men har du ikke det grafiske øje kan det være sv...
27/05/2025

BRUGER DU CANVA? 🧐😳

Det gør jeg ikke selv, men kender mange der gør det. Men har du ikke det grafiske øje kan det være svært at få det til spille, eller måske kan du slet ikke se, at det ikke spiller/fungerer.

Forleden viste en af mine kunder mig noget han havde sat op i Canva. Det skulle bruges som layout til en landingpage på hans hjemmeside. Fortalte stolt, at han jo havde brugt deres CVI farver og fonte - MEN ak ak, det spillede slet ikke, som i overhovedet ikke. Han kunne godt se, at der nok var et eller andet galt, men ikke hvad. Jeg gav ham lidt simple grafiske principper, og efter ca. 10 min. så det straks meget mere harmonisk ud. Så der skal ikke så meget til, men man skal kunne se hvad det er der er galt.

Mangler du hjælp til dine grafiske opgaver, så sig endelig til - jeg har trods næsten 40 års erfaring og så kan man et og andet 😉

MOLSLINJEN - intern opgave Spændende opgave fra Molslinjens HR afdeling 😃  De ville gerne have produceret nyt kursusmate...
22/05/2025

MOLSLINJEN - intern opgave

Spændende opgave fra Molslinjens HR afdeling 😃

De ville gerne have produceret nyt kursusmateriale til alle deres medarbejdere. Både til den danske afdeling og den svenske. Så det blev til over 200 stk. mapper med 61 siders indhold. Dertil skulle laves spillekort i A5 der også skulle bruges til kurset. Stil og tone skulle matche deres designlinje, men enkelt og stringent.

Det lykkedes, og de er MEGET glade for resultat - det er jeg også 😉

Tak til Grafisk Forum der hjalp med trykningen, isætning i mapper og aflevering til Molslinjen - virkelig godt stykke arbejde 👍

EN UVENTET PAKKE … 🎁Jeg modtog en sms fra PostNord at jeg ville modtage en pakke fra BOGhandleren i Rudkøbing. Tænkte at...
07/05/2025

EN UVENTET PAKKE … 🎁

Jeg modtog en sms fra PostNord at jeg ville modtage en pakke fra BOGhandleren i Rudkøbing. Tænkte at det da nok var en fejl, selvom jeg havde hjulpet dem med en større julekampagne til det trykte medie (print annoncer og katalog). MEN det var ikke fejl … 🤩

De synes jeg skal have en lækker LEGO pakke med min yndlingsblomst Orkideen som tak for min hjælp til deres julekampagne. Så ved man at man har gjort et godt stykke arbejde - TUSIND TAK BOGhandleren i Rudkøbing.

Desværre får BOGhandler-kæden ikke længere lavet kataloger eller POS materiale, men da de gjorde var det mig der stod for det hele. Og det vidste BOGhandleren i Rudkøbing. Derfor rakte de ud efter min hjælp fordi de synes, de manglede det trykte medie til deres julekampagne. Det blive en "tryk" pige som mig, så evigt taknemmelig for… at der er stadig er nogle der synes et fysisk katalog kan noget 😍

EMBALLAGE - F&H COMEn af mine kunder er F&H COM, som er et indkøbsfirma til bl.a. Harald Nyborg, Jem&Fix, Stark, Silvan ...
03/02/2025

EMBALLAGE - F&H COM

En af mine kunder er F&H COM, som er et indkøbsfirma til bl.a. Harald Nyborg, Jem&Fix, Stark, Silvan osv. Jeg hjælper dem med at lave emballage til deres varer, salgsflyers og produktkataloger.

Sidste år lancererede de deres eget mærke indenfor vejrstationer, og spurgte om jeg ville lave logo og emballagedesign. De ville gerne, at emballagen udstrålede elegance og kvalitet. Det var en superfed opgave 😃

VIIIIILDT - 10 ÅRS JUBILÆUMTænk, at det allerede er 10 siden jeg startede mit grafiske firma - IlkærGrafisk. En vild rej...
11/01/2025

VIIIIILDT - 10 ÅRS JUBILÆUM

Tænk, at det allerede er 10 siden jeg startede mit grafiske firma - IlkærGrafisk. En vild rejse, som ikke var helt gennemtænkt (det er ikke noget jeg gør så meget i), men som har været det bedste jeg har gjort i mit arbejdsliv.

Da jeg startede, arbejde jeg fuldtids på bureau ved siden af, indtil jeg fik så mange kunder at jeg simpelthen måtte vælge. Og jeg har ikke fortrudt en eneste dag. Jeg er nok lidt den type, der godt kan lide at "bestemme" og have det sidste ord, så derfor passer det mig rigtig godt at være selvstændig.

Jeg har været meget privilegeret da kunderne altid er kommet til mig uden at jeg skulle gøre noget. Noget jeg er yderst taknemmelig for, så TUSIND tak til jer, kære kunder - uden jer ingen IlkærGrafisk.

Nu vil jeg nyde resten af dagen og weekenden med min mand og mit hyggearbejde på MorzyBitten (et musikværtshus i Horsens, hvor jeg står i køkkenet og laver mad …. Hvorfor arbejder jeg der, tænker du måske, men simpelthen fordi jeg elsker det, og så får jeg lidt del i et kollegaskab som jeg godt kan mangle som selvstændig i et enkeltmandsfirma).

Rigtig god weekend til jer

Adresse

Højvangsalle 11
Horsens
8700

Telefon

25483125

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Ilkærgrafisk sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til Ilkærgrafisk:

Del