22/02/2020
واحد يقولك هو ايه الصعب فى اعلان ممول ؟ مش بدفع فلوس للفيس و خلاص كده ! 😎
احب أقولك إن الموضوع كبير كبير كبير 🤚
مبدأيا كده انت لازم تفهم ان الاعلان اللى انت بتشوفه ده عدا على 3 محطات قبل مايجيلك :
1) أول حاجة هى الـ Campaign : و ده نوع الاعلان اللى انت عايز تعمله و الهدف منه ايه .. يعنى هدفك تجيب لايكس و كومنتس كتير ولا عايز تجيب رسايل كتير ولا لايكس لصفحتك ولا مكالمات و أنواع تانية كتير
2) بعده بتعدى على محطة الـ Ad set : و دى اللى بتحدد منها نوع الناس اللى عايزهم يشوفوا اعلانك دا و الفلوس اللى هتدفعها و تفاصيل تانية كتير .. يعنى مثلا فى تحديد المواصفات بتحدد سنهم كام و ساكنين فين و مهتمين بأيه و تقدر تكتب نوع الاهتمامات اللى هتستبعدها مثلا , وكمان بتحدد مواعيد ظهور الاعلان و تفاصيل تانية كتير اوى هنتكلم عنها بعدين 🧐
3) آخر محطة و هى الـ Ad : هنا بقى بتحدد هتعمل الاعلان على انهى بوست و شكله هيبقى عامل ازاى .. يعنى هتسيبه زى ما هو ولا هتحط زرار Call for action و دا بردو هنتكلم عنه بالتفصيل بعدين
فيه تفاصيل تانية كتير جددددا لازم تعملها و تدرسها كويس قبل ماتعمل الاعلان و ده اللى احنا هنعملهولك عشان نشيل من عليك و جع الدماغ ده 💪
كلمنا على : 01552239820
او زورونا في 307 ش الهرم الرئيسي امام فندق اوربا الدور الخامس