18/11/2023
Hei ystäväni❤️
Toivon, että JAATTE tätä kirjettäni.🎄
Minulle on tullut m***a pyyntöä auttaa vähävaraisia perheitä joulun alla. Viestejä on tullut ihmisiltä, joita nyt jo surettaa ja valvottaa öisin, kun ei ole varaa hankkia edes jouluruokia saati sitten lahjoja lapsille.
Olen keskustellut yksityisviesteillä lasten vanhempien ja isovanhempien kanssa, joille lähestyvä joulu aiheuttaa pahaa mieltä. Eihän sen niin pitäisi olla!
Lapset odottavat innolla joulupukkia. Vanhemmat haluaisivat järjestää heille kivan joulun, m***a toimeentulotuen, koulutustuen tai eläkkeen varassa elävillä rahat ei riitä mihinkään ylimääräiseen.
Minäkin tulen surulliseksi, kun luen viestejä, joissa kerrotaan työttömyydestä, fyysisistä ja psyykkisistä sairauksista ja kaikista muista perheitä kohdanneista vaikeuksista. Tulen surulliseksi, m***a minussa herää myös halua auttaa heitä.
Se on vallan kummalista, että kun auttaa toisia, niin saa itsellekin hyvän mielen.
Olemme keskustelleet myös siitä, että ikävä kyllä on myös ihmisiä, joilla ei oikeasti ole tarkoitus käyttää pyytämäänsä apua siihen mihin on sovittu ja ihmisä, jotka haluavat huijata hyväsydämisiä auttajia. Minulta apua pyytävät ovat olleet valmiita lähettämään tiedot tuloistaan.
Päätin hakea poliisilta pienkeräysluvan ja yrittän kerätä vähän jouluiloa näihin perheisiin. Luvalla saa kerätä 10 000 euroa. Minulla on yli 10 000 ystävää täällä Facebookissa. Mietin, että jos kaikki ystäväni antaisivat yhden euron keräykseen, niin saisin summan kokoon.
Topi koira antaa keräykseeni 3 euroa eli viikon henkivartijan palkkansa! Topi sanoi maksavansa yhdet eurot koiraystäviensä Penan ja Elsan puolesta, koska he eivät ole ansiotyössä.
Emäntä isäntä, tätini ja kummitätini ovat luvanneet auttaa minua keräyksen kanssa. Jokaisella eurolla, jonka saamme kerättyä ostamme lahjakortteja liikkeisiin, jotka myyvät sekä ruokaa, että joululahjoja.
Minun on tehtävä keräyksestä on sen päätyttyä tilitys keräysluvan antaneelle poliisilaitokselle. Laitan sen sitten nähtäväksi myös tänne sivuilleni, niin kaikki lahjoittajat näkevät miten paljon hyvää joulumieltä saimme yhdessä aikaan.
Tässä tiedot keräyksestäni :
Virallinen keräysnumero on RA/2023/1430.
Varojen käyttötarkoitus: Vähävaraisten perheiden ruoka ja muu jouluapu.
Keräystili:
Saaja: Esterin keräystili
Tilinumero: FI97 4600 0010 9034 21
Viesti: Esterin joulukeräys
Toivon sangen paljon, että yhdessä luomme jouluntaikaa vähävaraisille perheille. Jos ystäväni laittaisivat keräykseen vaikka yhden voisilmäpullan hinnan, niin saisimme moneen perheeseen jouluiloa.
Kopioin tähän kaksi viestiä lähettäjien luvalla ilman (vain minun tietooni jäävää) lähettäjän nimeä.
T. Esteri 🐷
Hei Esteri,tänä jouluna meillä on taloudellisesti tiukkaa ja yksinkertaisesti rahat ei riitä edes ruokaan. Itse en ole työ kukyinen selkä vaivojen vuoksi ja mies jäi työttömäksi viime kuussa.. Jos hyväntekeväisyyttä teette tänä jouluna niin apu tulisi tarpeeseen❤️4 hengen perhe ja koira vanhus❤️ Jyväskylä
Heippa Esteri,
Teetkö sinä hyväntekeväisyyskeräystä ennen joulua? Minä olisin iloinen, jos voisit auttaa perheitä, joilla ei ole varaa ostaa jouluksi lahjoja lapsille.
Joulun lähestyminen lisää ahdistusta ja valvottuja öitä, kun tavallisena arkenakaan rahat ei tahdo riittää. Itselläni on 4 lasta. Nuorin on 3v ja vanhin 12 v. Mieheni on ollut pitkään sairaslomalla. Vuosi sitten työnantajani irtisanoi minut ja useita muita. Nyt opiskelen uutta ammattia alalle jossa on töitä tarjolla paljon enemmän kun entisessä ammatissani.
Kun katson lapsia, niin sydäntäni särkee ajatus, että meillä ei ole varaa hankkia heille joululahjoja. Lapset ei ymmärrä, miksi toiset saa joululahjoja ja he eivät saa vaikka ovat olleet ihan yhtä kiltisti.
Jos sinulla on tarkoitus tehdä hyväntekeväisyyttä, niin meidän perhe olisi kiitollinen pienestäkin avustamisesta.
Jos et tee keräystä, niin ymmärrän kyllä, että et sinäkään pieni possu kaikkeen apuun ehdi. Kiitos joka tapauksessa sinulle kun tuot meille iloa mukavilla kertomuksillasi ja hauskoilla kuvillasi.❤️
Facebook ei ole keräyksessä mukana.