Värifilmi

Värifilmi 🤎 Intohimona henkilöbrändit, värit & Instagram markkinointi
✨️ Luovan yrittäjän arkea hirsitalossa
Näin tavoitat asiakkaasi somesta 👉🏻 varifilmi.fi

Tiesitkö, että jopa 80% somessa olevista videoist katsotaan ilman ääniä. Joten TEKSTITÄ sun kaikki videot, mitä julkaise...
17/06/2026

Tiesitkö, että jopa 80% somessa olevista videoist katsotaan ilman ääniä.

Joten TEKSTITÄ sun kaikki videot, mitä julkaiset.

Mieti et kerrot videolla sun palveluista, jaat omaa ammattitaitoa tai haluat saada tärkeän asian kuuluviin sun seuraajille ja 80% ihmisistä jotka näkee sen, selaa ohi koska ei kuule mitä siinä sanotaan.

Mä unohdin tänään kuulokkeet kotiin ja bussimatkalla selasin Instagramista niin tarinoita kuin reelssejäkin.

Vastaan tuli useita videoita, mitkä piti ihan suoraan skipata koska en tiennyt mitä niissä sanotaan.

Pelkillä tekstityksillä sä voit:

👉🏻 Tehdä sisältöä, josta algoritmit JA sun seuraajat tykkää

👉🏻 Saat enemmän näyttökertoja

👉🏻 Lisätä mahdollisuutta, et joku sun seuraaja päätyy asiakkaaksi

Esimerkiksi videoihin Instagramin omalla (ja ilmaisella) edits sovelluksella saat lisättyä tekstitykset automaattisesti.

Tarinoihin voit kirjoittaa perus tekstitoiminnolla videon tärkeimmät asiat itse tai sulla saattaa myös tarinoista löytyä jo kohta "tekstitykset" joka luo tekstit automaattisesti. 💪🏻

Tää on oikeasti pieni teko, mut se näyttää kaikille sun seuraajille kuinka paljon sä välität muista ja miten tärkee asia saavutettavuus sulle on.

Pieni teko, iso merkitys. 💛

15/06/2026

Mitä sä tekisit mielummin kesällä kuin roikkuisit kaikki päivät vaan somessa yrittäen saada myyntiä?

Myyvät tarinat -minikurssilta saat selkeät mallit, joilla muutat sun palvelun kiinnostavaksi ja vähäisetkin seuraajat asiakkaiksi.

Kesäkuun BONUKSENA saat 3 sulle räätälöityä ideaa ja valmista koukkua, joilla teet sun seuraavat kaupat Instagramista.

Kurssin hinta 199€ +alv (mahdollisuus maksaa myös osissa, kysy rohkeasti lisää viestillä) 💛

👉🏻 Laita viestiä BONUS niin saat suoran linkin kurssille sisältän bonuksen 🤩

Haluaisitko sä varmistaa vielä ennen kesälomaa, että loman jälkeenkin ois asiakkaita? 🤩💸Moni yrittäjä lomailee heinäkuus...
15/06/2026

Haluaisitko sä varmistaa vielä ennen kesälomaa, että loman jälkeenkin ois asiakkaita? 🤩💸

Moni yrittäjä lomailee heinäkuussa ilman mitään varmuutta onko elokuussa töihin palatessa mitään laskutettavaa työtä.

Sit koko loma menee rahasta stressatessa, eikä ollenkaan palautumisessa.

Sä oot tehnyt jo m***a postausta, joissa kerrot vapaista asiakaspaikoista nyt vielä ennen lomaa.

Silti tuntuu, että jokaisen asiakkaan eteen saa tehdä ainakin tuplasti töitä.

Sä et oo yksin. 💛

Mulle kesät on olleet aiemmin todella haastavia, koska muut yrittäjät on lomalla ja siksi mun työtä graafisena suunnittelijana ei tarvita.

Oishan se kivaa itsekkin pitää lomaa, m***a millä rahalla. Heinä- ja elokuussa laskutus on useimmiten ollut joitain satoja euroja. 300€, 430€, 750€...

Tänä vuonna en enää halunnut olla samassa tilanteessa. Oon ollut kohta 9 vuotta yrittäjä, kaikki kesät on menneet töissä.

Tykkään työstäni, en sitä muuten tekisi, silti loma on ihan tarpeellinen. Palautumista, uuden kodin remonttia ja aikaa perheen ja ystävien kanssa.

Laitoin ajoissa loman ylös ja aloin valmistautua siihen:

👉🏻 Aloitin maaliskuussa valmistelemaan myyntiä syksylle ja myin jo useamman asiakaspaikan huhtikuussa.

👉🏻 Oon jakanut asiakkaiden isoja laskuja osiin, jolloin myös heinäkuulle on kertynyt laskutettavaa.

Tiedätkö miten sä voit vaikuttaa rahastressiin?

Sä haluat stressata vähemmän, m***a silti täytät vain seuraavaa viikkoa sun kalenterista.

👉🏻 Tää ei vähennä stressiä rahasta vaan lisää sitä entisestään.

Jotta sun ei tarvii stressata, sun täytyy täyttää jo seuraavia kuukausia, ei seuraavaa viikkoa tai meneillään olevaa kuukautta.

Eli nyt ennen lomaa, sun täytyy myydä loman jälkeisiä asiakaspaikkoja, ei lomaa edeltävää kalenteria.

Myyvät tarinat -minikurssilta saat selkeät mallit, joilla muutat sun palvelun kiinnostavaksi ja vähäisetkin seuraajat asiakkaiksi.

Kesäkuun BONUKSENA saat 3 sulle räätälöityä ideaa ja valmista koukkua, joilla teet sun seuraavat kaupat Instagramista.

Kurssin hinta 199€ +alv (mahdollisuus maksaa myös osissa, kysy rohkeasti lisää viestillä) 💛

👉🏻 Laita viestiä BONUS niin saat suoran linkin kurssille sisältäen bonuksen 🤩

Ehkä joku päivä mun ei tarvitse enää pelätä.💛​Lain osalta mulla on asiat jo ihan hyvin, vaikka epäkohtia sieltäkin löyty...
14/06/2026

Ehkä joku päivä mun ei tarvitse enää pelätä.💛

​Lain osalta mulla on asiat jo ihan hyvin, vaikka epäkohtia sieltäkin löytyy. Mulla on lupa mennä naimisiin, m***a esimerkiksi meidän lapsettomuushoitoihin Kelakorvaukset eivät kuulu. Kaikilla asiat eivät ole edes näin hyvin.

​M***a se, mitä mä eniten pelkään ei ole laki. Se on muut ihmiset ja heidän käytös.

👉🏻​ Pelko siitä, mitä mä voin vastata ihan tavalliseen kysymykseen: "Mitä sun mies tekee työksi?"

👉🏻 Pelkoa siitä, voinko sanoa heipat kumppanilleni julkisella paikalla.
Kuka jää tuijottamaan, kuka alkaa huudella?

👉🏻 Pelkoa siitä mitä sanon ja mitä jätän sanomatta. Somessa oon ollut hyvinkin avoin meidän lapsitoiveesta, m***a omassa lähipiirissä oon valikoinut ihmiset joille asiasta oon kertonut.

​Mä rakastan värejä ja värikkäitä asioita. Silti huomaan miettiväni, mitä muut ajattelee, kun kävelen kaupungilla sateenkaaren värisen kassin kanssa tai käytän värikkäitä koruja. Nää värit tuo mulle iloa, ja toivottavasti ne tuo jollekin toiselle turvaa. Kyse on vain muutamasta väristä, m***a niillä voi olla valtava merkitys.

​Nämä kuvissa näkyvät kommentit kertoo vain siitä, että se pelko on edelleen olemassa ja syystä.

Haluan uskoa, että se päivä tulee, kun mun ja monen muun ei tarvitse enää pelätä. 🌈💛

🌈

10/06/2026

Kommentoi (tai laita viestiä) PIKAOPAS niin jaan sulle Visuaalisen pikaoppaan myyn tarinan tekemiseen 🤩

👉🏻 Mitä kirjoittaa yhteen myyvään tarinaan
👉🏻 Mihin asettelet tekstit ja toimintakehotten

Tein tän sulle, koska tiedän miten helppoa on kertoa sun arjesta, asiakkaista ja työstä. M***a sit kun pitäis kertoa siitä omasta palvelusta lyhyesti ja ohjata ihmiset ostamaan, menee sormi suuhun.

Tiedän, ettet sä halua olla tyrkyttävä ja siksi se imurointi houkuttelee paljon enemmän kuin yhdenkään myyvän tarinan tekeminen.

M***a sä tiedät kuinka paljon tärkeämpää se myynti on ja miten sun pitäis tehdä sitä enemmän.

Miksi et sitten tee?
Koska et tiedä...

🫠 Mistä aloittaa
🫠 Miten siitä omasta palvelusta saa kiinnostavan
🫠 Mihin laitat tekstiä, mitä siinä kannattaisi lukea ja miten se näyttäisi vielä kivalta somessa

Aloita tästä pikaoppaasta! 💪🏻

Kommentoi tai laita viestillä PIKAOPAS niin mä lähetän sen sulle viestillä 😍

Pssst. Viesti tulee, kun ehdin sen sulle lähettämään, mä en halua että joku botti tekee sen mun puolesta 🤭☀️

Ykskään uus seuraaja ei tuo sulle enempää myyntiä, jos jatkat samalla tavalla sun palveluista kertomista.Sulla on jo kai...
08/06/2026

Ykskään uus seuraaja ei tuo sulle enempää myyntiä, jos jatkat samalla tavalla sun palveluista kertomista.

Sulla on jo kaikki mitä sä tarviit asiakkaiden saamiseen:
👉🏻 Yksi palvelu
👉🏻 Muutama seuraaja

Mä oon tehnyt myyntiä lähemmäs 10 vuotta ja tiedän mistä puhun.

Myyvissä tarinoissa parrasvaloissa on sun palvelu ja sun seuraaja. Ei sun kasvot tai sun pakollinen tarve saada asiakkaita.🔥

Se tuntuu kivalta saada positiivista palautetta viimeisimmästä julkaisusta, m***a ois silti ihanaa, jos sen "olipa taas hyvä postaus" -kommentin sijasta saisit viestin "Mites se sun palvelu, vieläkö sulla on kalenterissa tilaa?". 🤩

Ja sekin vaati sulta 15min, kun päivitit tarinoita. 💪🏻

Tää on se mitä me molemmat Myyvät tarinat -minikurssilta halutaan.

👉🏻 Täyttää sun kalenteri niistä nykyisistä seuraajista, jotka haluaa just sun asiakkaiksi ja odottaa jo siellä tarinoissa rahat kädessä sitä hetkeä, kun sä kerrankin kertoisit sun palvelusta jotain kiinnostavaa.

Jotain joka saa sun seuraajat tuntemaan et "Tää oon niin minä, kenestä tää puhuu."

👉🏻 Sä pääset aloittamaan myynnin vaikka heti, kun klikkaat linkkiä profiilista ja tuut mukaan minikurssille! 🤩

Myyvät tarinat -minikurssin hinta on 199€ + alv ja sen voit maksaa sulle sopivimmalla tavalla, myös osissa.

Nyt kesäkuun bonuksena saat lisäksi 3 sulle ysin räätälöityä ideaa ja koukkua tarinoihin! 🔥

Tiiätkö mikä on kaikkein vaikeinta, kun yrität myydä omia palveluita Instagramissa? 🤔Ei se et miten saat sun seuraajat o...
07/06/2026

Tiiätkö mikä on kaikkein vaikeinta, kun yrität myydä omia palveluita Instagramissa? 🤔

Ei se et miten saat sun seuraajat ostamaan.
Vaan se miten saat ne seuraajat kiinnostumaan ja kuuntelemaan loppuun sen mitä annettavaa sulla on.

Omista palveluista on helppoa kyllä kertoa, m***a usein ne asiat mitä tulee kerrottua ei vaan oo ne jotka kiinnostaa seuraajia.

On helpooa kertoa:
👉🏻 Mitä sun palveluun kuuluu? (Esim. "3x60min valmennus tapaaminen)
👉🏻 Mistä se ostetaan? (Esim. "Varaa aika")

Mut sit kun pitäis kertoa:
🔥 Mitä sun seuraaja ajattelee just nyt sun palvelusta/sen aiheesta?
🔥 Mitä sun seuraaja teeke just nyt elämässään ja miten (ei miksi) se tarvii siihen sun palvelua?
..menee sormi suuhun.

Huomaatko nyt miksi sun seuraajat ei vielä oo asiakkaita? 🤔

Eli sen sijaan et kerrot niitä tylsiä ominaisuuksia sun palvelusta, tutustu sun seuraajaan ja sun Unelma-asiakkaaseen, jotta tiedät mitä hän haluaa sun palvelusta kuulla ennen kun on valmis ostamaan. ✨️

Ja tuu seuraa mun tiliä Instagramissa niin opit koukuttamaan seuraajat myyvilläkin somesisällöillä ja saat muutettua pienetkin näyttökerrat yksityisviesteiksi sekä asiakkaiksi. 🔥

03/06/2026

Kyllä se on monet kerrat ärsyttänyt miksi niin pieni osa seuraajista katsoo tarinoita, mut sit tajusin et hei se pieni osa ihmisiä on mun kaikista potentiaalisimpia ostajia. ✨️

👉🏻 Ne ihmiset näkee kaikki julkaisut ja on aktiivisesti näkemässä myös mun tarinat. He tuntee mut jo aika hyvin ja tietää millaista osaamista mulla on.

Miksi en tarjoaisia heille sitä mun osaamista vieläkin enemmä, pienissä palasissa ja samalla saisi uusia potentiaalisia asiakkaita suoraan yksityisviesteihin keskustelemaan myös mun palveluista.

Joo paljon keskustelen muustakin mun seuraajien kanssa, mut ei se oo mitenkään mahotonta et jostain niinkin arkisesta omakotitalon pihajutusta kun pensasaidan leikkaamisesta päädytään sattumalta puhumaan visuaalisesta ilmeestä tai mentoroinnista.

Joka tapauksessa se tärkein asia:
Jos tarinoita katsoo edes 1 ihminen, se on aina 1 potentiaalinen asiakas enemmän.

Laita mun tili seurantaan, jos sä haluat oppia myymään tarinoissa! 💛

Viikko sit kerroin kuinka mulla ei oo ollut kunnollista somesuunnitelmaa aikoihin. 🙈Miten vaikeaa yhdenkin postauksen te...
01/06/2026

Viikko sit kerroin kuinka mulla ei oo ollut kunnollista somesuunnitelmaa aikoihin. 🙈

Miten vaikeaa yhdenkin postauksen tekemisestä oli tullut ja miten paljon se stressasi joka viikko.

Viikko on tosi lyhyt aika nähdä tuloksia suunnitelman kanssa, m***a oon huomannut jo niin paljon kaikkea positiivista, että täytyy vähän avata tarkemmin mitä oon kokenut parhaimmaksi nyt tässä vaiheessa ja mitä kaikkea suunnitelma on tuonut mukanaan.

Aloitetaan vaikka niistä konkreettisista muutoksista:

🔥 Uusia seuraajia on viikossa tullut ihan todella paljon. Mä jouduin jo päivittämään kesäkuun tavoitetta, koska se täyttyi jo tänään.

🔥 Aikaa on jäänyt huomattavasti enemmän kaikkeen muuhun, koska postausten tekeminen ei ala aina tyhjästä. Tein koko viikon 4 postausta melkein samassa ajassa kuin aiemmin yhden postauksen.

🔥 Lisäksi oon alle viikossa keskustellut kymmenien potentiaalisten asiakkaiden kanssa yksityisviesteissä.

Mikä näihin johti? Nää 3 asiaa on selvästi hyödyttäny mua eniten:

👉🏻 Postausstrategia:
Eli mitkä on ne aiheet, joista mun sisältö koostuu. Valitsin tähän 4 aihetta ja jokaisesta teen yhden postauksen joka viikko.

👉🏻 Sisältösuunnitelma:
Eli valmis suunnitelma siitä mitä julkaisen ja minä päivinä.

👉🏻 Tavoitteiden kirkastus:
Ei pelkästään se minkä verran myyntiä tavoittelen ensi kuussa vaan mitä muuta haluan tässä kuussa saavuttaa ja miksi ne on tavoitteita. Miltä ne tuntuu ja tietty mitä se vaatii, että saavutan nämä tavoitteet.

Kysyin myös tarinoissa tänään kuinka monella siellä on varattu viikosta yksi päivä omalle yritykselle ja lähes kaikki sanoi ettei ole, m***a pitäisi.

Joten toivon et tää muistuttaa sua nyt varaamaan tälle viikolle vähintään 2h sun yrityksen tärkeimmille tehtäville. Oli sit kyse markkinoinnista, myynnistä tai vaikka laskujen lähetyksestä. 🔥

Myynti ja markkinointi vaatii samalla tavalla näkymätöntä työtä, jotta se voi onnistua.Harjoittelin vesiväreillä väriteo...
29/05/2026

Myynti ja markkinointi vaatii samalla tavalla näkymätöntä työtä, jotta se voi onnistua.

Harjoittelin vesiväreillä väriteoriaa. Samalla kun katsoin näitä kuvia työn etenemisestä, huomasin miten paljon tää muistuttaa mua myynnistä ja markkinoinnista.

Mitä se näkymätön työ on ja miksi sitä tarvitaan?

Se on sitä näkymätöntä työtä, jota sun seuraajat somessa ei koskaan näe, jota sä kuitenkin teet paljon (tai ainakin sun pitäisi tehdä) markkinoinnin ja myynnin eteen.

Tähän kuuluu ainakin:

Oman kohderyhmän rajaaminen, sen tarkentaminen ja siihen tutustuminen.
Tää ei sit lopu koskaan. Omaa unelma-asiakasta ei voi koskaan tuntea liian hyvin. Eikä se rajaaminen lopu ikään, sukupuolen ja kiinnostuksen kohteisiin.

Suunnitelmien tekeminen.
Esim. mitä myydään, milloin myydään, miten myydään, mitkä on myyntitavoitteet… Ja sit on vielä se sisältösuunnitelma: Mitä julkaiset ja milloin julkaiset…

Oman brändin kirkastaminen.
Tähän menee varsinkin paljon ajatustyötä. Mitä haluat yrityksestäsi viestiä muille ja miten teet sen. Mitä sanoja, värejä ja emojeita käytät. Miten erotut muista alallasi ja kuinka sen voisi tuoda Instagramissa esiin kiinnostavasti.

Mihin sitä näkymätöntä työtä tarvitaan, kun ei sitä kukaan kuitenkaan näe?

Siihen, että:
👉🏻 Joku samaistuu, näkee itsensä ja luottaa suhun
Siihen, että he tietää mitä tarjottavaa sulla on ja he haluaa ostaa sen juuri sulta. Tässä esim. Kohderyhmän tunteminen on avainasemassa.

👉🏻 Joku näkee sen työn mitä sä teet
Siihen, että sun postaukset (myös ne myyvät) kiinnostaa seuraajia ja saa enemmän näkyvyyttä. Algoritmi toimii vasta kun ihmiset toimii.

👉🏻 Joku elää sun kansss samoilla arvoilla tai tavoittelee samoja asioita
Siihen, että sun brändi jakaa samat ajatukset asiakkaidensa kanssa. Me halutaan pitkäaikaisia asiakkaita, jotka ostaa uudestaan ja uudestaan. Ei pelkästään niitä jotka käy kerran eikä koskaan palaa.

Uskallan jopa sanoa että ilman tätä näkymätöntä pohjatyötä sun on mahdotonta löytää somesta asiakkaita.

Ellet sitten halua tyrkyttää itseäsi ihan kaikille yksityisviesteissä. 🙈

Millon viimeksi sä oot tehnyt tätä näkymätöntä työtä? 👀 Pitäiskö sille ottaa hetki ensi viikolla?

Osoite

Tampere

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Värifilmi :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa