Walkia Design • Graafinen suunnittelija

Walkia Design • Graafinen suunnittelija Graafinen suunnittelija, AD Maarit Soini. Yritysilmeet, julkaisujen taitot, etiketit ym. Walkia on pieni mainostoimisto, jossa on isosti osaamista.

Walkia suunnittelee toimivat markkinointimateriaalit (digi & printti) taidolla ja asiakasta kuunnellen.

Tänä vuonna olen tehnyt paljon printtiä. Karusellissa näkyy palasia lähiaikoina valmistuneista suunnitteluprojekteista, ...
05/06/2026

Tänä vuonna olen tehnyt paljon printtiä. Karusellissa näkyy palasia lähiaikoina valmistuneista suunnitteluprojekteista, joista vain yhtä ei painettu. Mahtavaa, että printti elää ja hengittää!

Toki kaikki nämäkin visut päätyvät myös sähköisinä versioina digitaalisiin markkinointikanaviin.

Mukana on ollut messuseinää, POS-materiaaleja, esite, julisteita, käyntikortteja ja pakkauksia.

M***a ei vieläkään kirjan kantta! Sitä odotellen 😎

Painotöissä on omat lainalaisuutensa, joita ilman ei synny näyttävää tuotetta. Värinhallinta on niistä ehkä tärkein.

Olen aloittanut graafisen suunnittelun aikana, jolloin digimarkkinointia ei pahemmin edes ollut (huh!) 😃 Sieltä on jäänyt ansiokkaat rutiinit – painoasetukset löytyy näppikseltä herkästi, kun niitä tarvitaan.

Onnenkantamoinen! 🤩 Voitin Turun kaupungin FB-arvonnassa liput  business-festareille 🙏👌Innokkaana ekakertalaisena lähden...
27/05/2026

Onnenkantamoinen! 🤩 Voitin Turun kaupungin FB-arvonnassa liput business-festareille 🙏👌

Innokkaana ekakertalaisena lähden kuuntelemaan inspiroivia puhujia ja toivottavasti (oletettavasti) törmään myös tuttuihin.

Mukaan nappasin Aritan 🦊

Tuu moikkaa meitä, jos oot huomenna Shiftissä! 👋

18/04/2026

Nyt 20 % ale kaikista Metsän Aika -verkkokaupan tuotteista, myös Kodin Walkian tuotteista, koodilla Kevat26. Voimassa huhtikuun loppuun.
Sopivasti äitienpäiväksi 💝

metsanaika.fi

13/04/2026

Lapsuuden haave toteutui muutama vuosi sitten hauskalla tavalla 🪩💃

Suunnittelin asun disco-dance -kisoihin tyttärelleni ja hänen duo-parilleen. Top Model -vihko apuna piirsin kelta-mustan asun, jossa oli paljon strasseja ja pitsiä. Tytöt itse valitsivat keltaisen värin. Puvun toteutti Heidi Parkkinen.

Puvut myytiin pari vuotta myöhemmin, enkä tiedä, missä päin nyt reissaavat. Discopuvut ”periytyvät” tanssijoilta toiselle. Toivottavasti keltaiset unelmat on päässeet useasti lavalle 💖

Asiakaspalaute merkitsee paljon 🙏
10/04/2026

Asiakaspalaute merkitsee paljon 🙏

14/02/2026

🧡

Tajusin juuri, että olen tehnyt 30 vuotta graafista suunnittelua! 😎 Keväällä 1996 sain ensimmäisen vakituisen työpaikkan...
04/02/2026

Tajusin juuri, että olen tehnyt 30 vuotta graafista suunnittelua! 😎 Keväällä 1996 sain ensimmäisen vakituisen työpaikkani turkulaisesta mainostoimistosta.

Saanko näistä vuosikymmenistä ansiomerkin vai olenko dinosaurus...?

🧡 Omasta mielestäni olen nyt ammatillisesti parhaimmillani.

💓 Mulle on kehittynyt työkalupakki, josta hyötyy sekä asiakas että tekijä.

🤍 Asiakkaan kanssa kommunikoidessa osaan kysyä paremmat kysymykset. Briiffauksen jälkeisestä vastabriiffistä on tullut rutiinia. Kokemus on tuonut varmuutta. Arvailen vähemmän.

💜 Ymmärrän syvemmin asiakkaan liiketoimintaa, en keskity pelkästään visuaalisuuteen. Monet alat on tulleet tutuksi – lemppareitakin on löytynyt.

💛 Oikeastaan mitkään projektit ei enää pelästytä, sillä olen nähnyt paljon ja monipuolisesti kaikkea. Osaan sanoa ei työtarjouksille, jotka ei ole mua varten.

Entäs se junasta jääminen... mitä varmasti moni kuitenkin miettii.

Totta kai ala on muuttunut. Olen joutunut opettelemaan uusia työtapoja ja lukemattomia uusia graafisen alan ohjelmia.

Vektorigrafiikassa Corel Draw:sta siirryttiin smuutisti FreeHandiin (jota ikävöin edelleen 😃) ja Illustratoriin. Taitto-ohjelmatkin on muuttuneet täysin. Photoshop on pitänyt pintansa. Nyt Adoben arsenaalissani on kolmisenkymmentä eri ohjelmaa (en tod. käytä kaikkia 😆).

Innokas uteliaisuus on ollut etuni. Olen aina tykännyt opetella uutta, ja sitä kautta kokeillut monipuolisesti erilaisia juttuja. Nörttiydestäkin on ollut hyötyä 🤓

Some-boomin kohdalla hiukan yskähtelin, kunnes tajusin, että siihen ei tarvitse laittaa erityisesti paukkuja, pärjään muutenkin. Jätin tiktokit ja pinterestit muille.

Tekoälyä on ollut vaikea niellä, m***a hitaasti hyvä tulee. Ystävystymme pikku hiljaa, kun ymmärrän, ettei se varasta työtäni. En kuitenkaan koskaan tule käyttämään tekoälyn tekemiä valokuvia. Ilokseni olen huomannut, että niistä eivät pidä monet muutkaan.

Vaikka kieltämättä välillä vuodet rahisee luissa ja nivelissä, silti tuntuu, että parhaat projektit on vielä tekemättä. 🔥 Rakkaus työhön palaa edelleen.

25/01/2026

Pantone valitsi vuoden väriksi valkoisen 🤍

Mulle valkoinen on rakas väri, vaikka joidenkin mielestä se ei ole väri lainkaan.

Valkoinen sisältää kaikkia valon aallonpituuksia, eli käytännössä se koostuu kaikista väreistä.

Pantonen valinta on herättänyt kritiikkiä valkoisen värin sosiaalipoliittisen herkkyyden takia. Sitä on myös pidetty tylsänä ja jopa tähän maailmanaikaan tarkoitushakuisena, jotta saadaan aikaan somereaktioita.

Itse olen siihen mieltynyt. Rauha, seesteisyys ja luovuuden blankko pohja.

🤍

30/12/2025

Vaihtelevan valoisa vuosi, m***a ehdottomasti posan puolella 🔥
Työhuoneeni eteistila sen kertokoon 😍

Onnellista uutta vuotta! ✨

̈jä

22/12/2025

Samoista palasista
vaihtuvissa tuulissa
sinä, minä
ja joulu.

Hyvää, omannäköistä joulua! 🎄

Osoite

Turku
20400

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Walkia Design • Graafinen suunnittelija :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Walkia Design • Graafinen suunnittelija :lle:

Jaa