Geralda van Ginkel grafisch ontwerp

Geralda van Ginkel grafisch ontwerp Updates van mijn werk als grafisch ontwerper en als student Docent Beeldende kunst en vormgeving.

20/09/2023
Samen met Michèle van  gewerkt aan een opdracht voor een bedrijf  dat goed aan het verduurzamen is en dat zichtbaar wil ...
03/07/2023

Samen met Michèle van gewerkt aan een opdracht voor een bedrijf dat goed aan het verduurzamen is en dat zichtbaar wil maken voor hun trainees, buitenlandse gasten, zakelijke contacten en werknemers. Nadat Michèle en ik onderzocht hebben hoe de routing van de gasten is en wat & waar de duurzame items in het pand zijn, hebben we werkfases en diverse ideeën en ontwerpen gepresenteerd. De 1e fase is klaar: banieren die als een expo de gasten informeren als ze door het gebouw kopen. Duurzaam v materiaal en flexibel van locatie. Op naar fase 2!

Afgelopen tijd heb ik samen met Michèle van Frisse Kracht gewerkt aan een leuke opdracht met als thema duurzaamheid. Het...
29/06/2023

Afgelopen tijd heb ik samen met Michèle van Frisse Kracht gewerkt aan een leuke opdracht met als thema duurzaamheid. Het bedrijf had al meerdere dingen in het pand verduurzaamd, maar het was helaas niet zichtbaar voor iedereen. Terwijl er toch vele mensen in het pand kwamen, zoals buitenlandse trainees, werknemers uit binnen- en buitenland en zakelijke contacten. Aan ons de vraag hoe dit te laten zien.
We keken naar de routing, wat de verduurzaming was en waar, wat de impact was, hoe de informatie aan te bieden. De verduurzaming in het pand was laagdrempelig, maar zonder aan comfort in te boeten. We wilden de mensen direct aanspreken (in Nederlands en Engels) en uitlichten wat er verduurzaamd is. Vanuit deze gedacht zijn we gaan werken en ideeën gaan maken. We hebben een totaalplan gepresenteerd, met daarin diverse ontwerp en marketing oplossingen, die in verschillende fases uitgewerkt worden. Ideeën voor uitwerkingen in tekst en beeld, voor binnen en buiten het pand, voor social media, routing en meer.
Fase 1 is nu afgerond! Als eerste hebben we banieren ontwikkeld die laten zien waar wat is doorgevoerd, rekening houdend met waar de mensen vooral komen. Zo vormt het een kleine tentoonstelling door het pand die ook aan te passen, te verplaatsen en uit te breiden is. Want verduurzaming is een proces, geen stilstaand iets!
De banieren zijn niet heel groot, maar eenvoudig en duidelijk in de vormgeving. Zo hebben we een balans gevonden in informeren, zonder te storen.

De banieren zijn natuurlijk van pvc-vrij materiaal en de buizen in de zomen zijn hergebruikt, Remmerden Reclame

13/03/2023

Bij sommige opdrachten duurt het wat langer voordat je resultaat in handen hebt. Bijna 2 jaar geleden mocht ik voor BAP Medical het concept ontwerpen voor een handzaam en laagdrempelig boekje over littekens. Ik bedacht dat het als een gesprek kon worden vormgegeven zodat het lijkt dat een arts met een persoon praat die vragen heeft over littekens. Het ontwerp werd enthousiast ontvangen, maar aan de teksten werd nog lang gesleuteld. Daarom maakte het eigen ontwerpteam van de opdrachtgever het voor me af. Afgelopen week heb ik het resultaat in handen gekregen. En wat tof om te zien dat het oorspronkelijke concept hetzelfde was als toen ik het voorstelde! Erg blij met de samenwerking met Iris Nugteren

02/02/2023

SNEAK PEEK! 👀

Sinds kort is het kantoor van CIOSNL te vinden op Papendal, het centrum voor Topsport en Onderwijs. De witte muren van onze vergaderruimte en tevens flex werkplekken vragen om kleur, creativiteit en sport. Met dit vraagstuk is Inspiring Concepts, i.s.m Geralda van Ginkel grafisch ontwerp, druk aan de slag. Het kantoor moet straks CIOS uitstralen en sport ademen. We kunnen niet wachten tot we het resultaat met jullie kunnen delen! Hierbij delen we alvast 1 van de visuals als sneak peek.

Als zzp-er vind ik mijn vrijheid en flexibiliteit ongelofelijk fijn. Maar ik begin meer te merken dat ik heel fijn vind ...
31/01/2023

Als zzp-er vind ik mijn vrijheid en flexibiliteit ongelofelijk fijn. Maar ik begin meer te merken dat ik heel fijn vind om samen te werken met iemand. Samen te sparren, ideeën te bedenken, nieuwe input te krijgen en bij te leren. Om daarna weer fijn in mijn uppie alles uit te werken. Die afwisseling doet mij goed.

Hieronder zie je zo'n ontwerp dat sterker is geworden door de samenwerking met en aanvulling van een ander. In dit geval een interieurontwerp door Kitty van Inspiring Concepts. Samen hebben we gewerkt aan een ontwerp voor een vergaderruimte en flex werkplek die totaal de Ciosnl look moest uitstralen. En dat lukte zelfs zo goed dat het bestuur besloot dat dit hun vaste vergaderplek gaat worden! Heel blij mee met het resultaat. Maar ook met de samenwerking die Kitty en ik zijn aangegaan. Het voelt als een flexibel, loyaal, team. En let op: dit is het begin, er komen nog meer mooie dingen aan!

(Tzt zal het hele ontwerp met het nieuwe interieur klaar zijn en dan kunnen we alles laten zien, als 1 geheel. Vooralsnog hier mijn visuals voor de beide wanden.)

Soms moet je dingen doen die je doodeng vind. Niet alleen als ondernemer, maar ook als persoon.Afgelopen tijd heb ik div...
14/11/2022

Soms moet je dingen doen die je doodeng vind. Niet alleen als ondernemer, maar ook als persoon.
Afgelopen tijd heb ik diverse dingen gedaan die niet in mijn comfortzone zaten of waarvan ik dacht dat ik daar echt geschikt voor zou zijn.
Zoals een voice-over inspreken als radio1 presentatrice, studie-object zijn voor CHE studenten Social Works en, zoals vorige week zaterdag, als kappersmodel.
Ik werd gevraagd door mijn kapper en dacht: ‘ach leuk, waarom niet?! Leuk mijn haar totaal anders.’ Dacht ik. Beetje naïef, bleek later en dat was maar goed ook. Anders had ik geen ja durven zeggen.

Op de voorbereidingsdag moesten we, ons new-punkstyle groepje, een choreografie en act instuderen voor op de catwalk! Mijn make-up bleek vrij heftig te zijn. Evenals mijn kleding, dat op de dag zelf best bloot bleek te zijn! Allemaal dingen die niet echt iets voor mij zijn en al helemaal niet voor 500 man publiek.
De ochtend van de show werd ik met een aanval van plankenkoorts wakker. Waarom had ik ja gezegd?! En dit kan ik helemaal niet? Ik ben te oud, heb geen modellenfiguur, geen ervaring. Ik vond het doodeng en wilde me verstoppen.

Toch is het me gelukt om de knop om te zetten na de 1e doorloop en repetitie. En ik heb een fantastische dag gehad die ik anders niet zou hebben. Een kans die ik mis zou hebben gelopen als ik direct nee had gezegd.
Want ook als je iets eng vindt, het is geen reden het niet te doen.

Het was een compleet nieuwe ervaring en ik heb weer nieuwe, andere mensen leren kennen. En met een groepje enthousiaste mensen aan iets werken, als een team naar een doel, vind ik toch het allerleukste om te doen.

Foto: Johnny ten Have
Make up: Ryan Bakker
Haar: Ami kappers

  Een toffe zomerklus met krappe deadline die ik niet kon weigeren! Ondanks het mooie weer... In opdracht van  en  mocht...
02/09/2022

Een toffe zomerklus met krappe deadline die ik niet kon weigeren! Ondanks het mooie weer...

In opdracht van en mocht ik de nieuwe uitstraling ontwerpen voor Uitmarkt Ede. Na 2 jaar eindelijk weer offline en irl te zien en mee te maken! Met de bestaande kleuren, styling items en huisstijl van Ede Marketing en Uitmarkt Ede als basis, heb ik een hele nieuwe uitstraling ontworpen met een optimistische, vrolijke en feestelijke uitstraling die kleurrijk is. Inmiddels is alles geproduceerd en kunt u de PR middelen in het straatbeeld tegenkomen. En vanavond en morgen natuurlijk ook bij de en te zien.

OPROEP!Ben op zoek naar een medehuurder voor mijn fijne atelier in Arnhem, Klarendal. Gezien de stijgende kosten en dat ...
07/07/2022

OPROEP!
Ben op zoek naar een medehuurder voor mijn fijne atelier in Arnhem, Klarendal. Gezien de stijgende kosten en dat ik er te weinig ben, is er dus ruimte om de dagen en het atelier te delen met iemand anders. Het gebouw is een verzamelgebouw met allemaal andere ontwerpers en kunstenaars (ongeveer 10 ruimtes) en is permanent in beheer van het SLAK in Arnhem. Mijn ruimte is ongeveer 20 m2. (zie foto's, oké ik moet nog flink opruimen...) Over de indeling en het delen van bepaalde spullen is te overleggen. DM me als je interesse hebt en dan vertel ik meer.

Nieuwe opdracht afgerond!Afgelopen weken gewerkt aan opdracht voor i-Cruit Animal Care. Een leuke opdracht waarin ik kon...
29/04/2022

Nieuwe opdracht afgerond!
Afgelopen weken gewerkt aan opdracht voor i-Cruit Animal Care. Een leuke opdracht waarin ik kon ontwerpen, photoshoppen en tekenen: een perfecte combinatie voor mij! Nadat ik de juiste (en mooie) dieren heb uitgezocht, heb ik ze dmv fotobewerking van een unieke hoorn voorzien. En om ze nog meer een uniek en magisch karakter te geven, ben ik aan de slag gegaan met Procreate met mijn Apple Pencil. Naast de roll-up banner kwam er ook nog een ontwerp voor een A5 flyer en een fotoheader voor een landingspage. Zo werd het 1 geheel voor de beurspresentatie waar I-Cruit stond. Mooi om dat terug te zien. I-Cruit Animal Care

Vanochtend iets mogen vertellen over mijn project Het verdwenen Ede bij Cultura Plus Ede. Ik had de borden uit de schuur...
09/11/2021

Vanochtend iets mogen vertellen over mijn project Het verdwenen Ede bij Cultura Plus Ede. Ik had de borden uit de schuur gehaald en meegenomen en de podcasts aangeleverd zodat het publiek alles kon bekijken en beluisteren.
Het is ruim een jaar stil geweest, maar er komt nu weer wat beweging in. Heel fijn! Mensen kwamen speciaal voor dit onderwerp, wat me erg verraste. Geïnteresseerd publiek en in de pauze en na afloop nog veel verhalen gehoord over oud Ede. Hopelijk komen er via deze bijeenkomst (en het radio interview van vorige week zaterdag) nog wat aansprekende verhalen van bijzondere, maar verdwenen gebouwen mijn kant op.

Want ook na een jaar stilte merk ik dat het mensen nog pakt en zeer interesseert. Het gaat niet alleen om erfgoed en geschiedenis of alleen kunst en tekeningen, maar juist een combinatie daarvan. En het laten herleven op de plek waar het gebeurd is. Een plek die totaal veranderd is in de loop der tijd en waar nu niets meer van de geschiedenis te zien is. Dan mis je binding met die plek.

Nu kijken of ik er weer op kan pakken en er een vervolg aan kan geven. Ik zit te denken aan een soort van virtuele rondleiding met augmented reality. Maar dat moet ik nog verder onderzoeken. De ideeën zijn er in ieder geval.

Adres

St Janskerkstraat 86A
Arnhem
6822EN

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Geralda van Ginkel grafisch ontwerp nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Geralda van Ginkel grafisch ontwerp:

Delen