28/04/2026
Op het wereldwijde web kan op verschillende plaatsen een review over een product, bedrijf of een dienst worden achtergelaten. Ooit leerde ik dat een positieve ervaring gemiddeld driemaal wordt doorverteld. Klinkt mooi, maar aan de andere kant leerde ik ook dat een negatieve ervaring gemiddeld negen maal wordt doorverteld! Reviews dienen om toekomstige klanten een beeld te laten vormen van de kwaliteit van hetgeen geboden wordt. Ogenschijnlijk een mooi instrument dus. Maar moet de kwaliteit van deze online-reviews, positief of negatief, niet met een korreltje zout worden genomen? Lees mijn nieuwste tiksel hierover: https://www.vannaam.nl/een-nepreview-kan-dat-kwaad/