31/05/2023
𝗕𝗿𝗮𝗻𝗱𝘄𝗲𝗲𝗿𝘃𝗿𝗶𝗲𝗻𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗼𝗻𝗱𝗲𝗿𝗻𝗲𝗺𝗲𝗿𝘀 - 𝗟𝗮𝗿𝘀 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗥𝗶𝗲
Lars de la Rie heeft zijn eigen bedrijf www.uniekebedrijfsreclame.nl én is brandweervrijwilliger. Binnenkort doet hij examen voor zijn manschappenopleiding. Drie jaar geleden kwam hij ‘via de vader van een klasgenoot van mijn dochtertje’ op een oefenavond kijken in kazerne Nieuwveen. Hij was direct om. En heeft daar geen spijt van gehad.
Wat is er zo leuk aan?
“De diversiteit in het werk, het helpen van mensen. En natuurlijk de collega’s op de kazerne. Onze post is een heel hecht team. We zijn er altijd voor elkaar. Dag en nacht. Binnen en buiten de brandweer, we lossen alles samen op.”
Je bent ondernemer. Waarin?
“Wij ontwerpen stickers en bedrukken bedrijfskleding. We borduren en plakken. Met spandoeken, stickers en banners maken we reclamemiddelen. Voor hobbyisten maken we gepersonaliseerde producten. Dat brengen we bij elkaar in onze webwinkel.”
Wij?
“Ja, inmiddels wel. Monica, mijn vriendin, startte zes jaar geleden met het bedrijf. Het concept sloeg aan en het bedrijf groeide. Het werd te druk om het in haar eentje te blijven doen. Al helemaal omdat we ook drie jonge kinderen hebben. Anderhalf jaar geleden heb ik mijn baan opgezegd en ben ook in het bedrijf gesprongen.”
Dat is nogal een stap.
“Zeker. Het gaat goed, maar we zitten nog steeds in de ontwikkelfase. Het is teamwerk. We voeren beiden alle taken uit. Om de kosten en vaste lasten te kunnen betalen, verhuur ik mezelf als ZZP’er. Ik werk bijvoorbeeld als schipper in de binnenvaart en als timmerman voor bouwbedrijven. Voor ons eigen bedrijf zijn we een grotere ruimte gaan huren. Uiteindelijk willen we ernaartoe groeien dat we er beiden fulltime kunnen werken. Het is namelijk ook, net als bij de brandweer, veel leuker dan ik dacht.”
fotocredit: Eelkje Colmjon
Tekst: Jos van Duinen