04/04/2026
Vandaag een feestje!
10 jaar geleden startte ik RiMaCo druk en print en ging vanuit huis drukwerk verkopen.
Het was spannend om na altijd voor een baas te hebben gewerkt nu zelf op pad te moeten.
De mensen om mij heen gaven me het vertrouwen dat ik dit kon en daardoor maakte ik ook een persoonlijke groei door. Het was hard werken en keuzes maken. Al liet ik mij vaak beïnvloeden door keuzes die voor mij gemaakt werden.
De woonkamer werd te klein en ik verhuisde naar een echt kantoor op de bovenverdieping dat nu nog mijn eigen domein is met nog steeds het zelfde briefje met openingstijden op de deur,
dat mijn kinderen 8 jaar geleden hadden opgehangen.
Dat ik daar vaak ver buiten mijn boekje treed weet iedereen die me goed kent. Met een kantoor aan huis neem je dat soort dingen dan niet zo nauw. Laat ik maar zeggen... het heeft zijn voor en nadelen, maar ik voel me er prima bij om ook in de avond uren en soms in het weekend daar te zitten.
Dat vergt natuurlijk weer de nodige medewerking van het thuisfront en er wordt nooit moeilijk over gedaan.
Zonder hen was RiMaCo niet geworden wat het nu is. Het klantenbestand is groot en of men nu 1x per jaar komt of elke maand... ik ben jullie allemaal een groot 'dank je wel ' verschuldigd.
Buiten al deze mensen om, heb veel te danken aan mijn ouders die mij het vak leerde toen ik 15 was en aan de familie Zwerink uit Heino, die na het faillissement van de drukkerij van mijn vader al het personeel over nam en op diezelfde plek doorging met drukkerij SONO Raalte.
Hoe ik in Friesland terecht kwam heeft met de liefde te maken en daar gaf Roel Oosterhof mij een plekje in zijn bedrijf aan de Herenwal in Heerenveen,
waar ik bijna 28 jaar heb gewerkt voordat er de nare reorganisatie kwam en niet alleen mijn gewaardeerde collega's maar ook ik na 18 maanden op straat stonden.
En nu vandaag 4 april 2026 is het precies 10 jaar geleden dat ik bij de KvK mijn handtekening zette en de man tegenover mij zich wel afvroeg of het verstandig was om in de grafische sector een eigen bedrijf te beginnen. Want het stond behoorlijk onder druk. Ik wilde dat ik hem kon vertellen dat het gelukt is... dat ik trots ben op de behaalde resultaten en prachtige opdrachten die er gemaakt zijn.
Soms een hele uitdaging maar vaak ook een vanzelfsprekende order.
Collega's, nee die heb ik niet.
Maar wel mensen waar ik mee spar en die mooie dingen maak.
Michel Rozenberg mag hier dan ook best genoemd worden. 10 jaar geleden vroeg ik hem wat hij van mijn plannen vond en nog steeds werken we achter de schermen samen aan mooie ontwerpen.
Richard van der Heide die mijn website onderhoudt en helpt als er ICT problemen zijn en Tjitte Alkema waar ik altijd op terug kan vallen. Alle 3 ex-collega's met zelf een prachtig bedrijf.
Rien van der Hooft kreeg ook die vraag.
Hij is een van mijn broers en houd financieel alles in de gaten, geeft advies en is er als ik hem nodig heb.
Maar er zijn nog 3 broers en een zus. Zij moesten toestemming geven op het dragen van de naam RiMaCo. Want hun initialen zitten er in maar het antwoord was: Pa zal trots op je zijn!
Het meest trots ben ik op mijn gezin:
Yntze Oosterloo, Sylvia Oosterloo en Laura Alyne.
Zij laten me in mijn waarde en kijken van de zijlijn toe.
Ook al vinden ze dat het soms anders kan, want ik ben nogal van papiertjes en het op schrijven...
maar ja hoe kan dat ook anders als je tussen het papier geboren bent.
2016 - 2026