Winnubst Grafische Afwerking BV

Winnubst Grafische Afwerking BV Winnubst | B Corp™ | 3e generatie familiebedrijf, gespecialiseerd in duurzaam Point of Sale Materiaal. Wij maken jouw product zichtbaar!

Winnubst Grafische Afwerking in Zaandam is een flexibel, dynamisch bedrijf dat zich bezig houdt met de afwerking van diverse reclameactiviteiten zoals showcards, mobiles, folderbakjes, displays, verzendverpakkingen, mailingen enzovoort. Winnubst grafische afwerking legt zich toe op het maken van: mobiles, displays, pop-up folders en dispencers. Ook het voor verzending gereed maken van reclamemater

iaal en mailingen behoren tot de activiteiten.

· Plakken – grijsbord, minigolf, golfkarton etc. maximaal formaat 140x200cm

· Stansen – grijsbord, minigolf, golfkarton, pvc, polystyreen, maximaal formaat 100x140cm

· Pregen

· Hechten/nieten

· Snijden - maximaal formaat 115cm

· Foliedruk – maximaal formaat A4

· Machinaal – ringen, holnieten, zeilringen, rivetten, drukknopen, boren , rondhoeken, banderen, sealen, krimpen.

· Handmatig – verpakken, mailingen, vouwen, vergaren, plakken, lijmen tapen, etc. Naast het handmatig of machinaal verwerken van opdrachten kunnen wij ook diverse producten bijleveren. Hieronder een aantal voorbeelden:

• Kokers met doppen, knijpkokers

• (Zelfklevende) snelhechters

• Zelfklevende driehoeken, hoesjes (voor CD-rom, visitekaart etc.)

• Elastieken met splintjes

• TL-haken, trekveren, jetsnabs, zuignappen etc.

• 2-delige verpakkingen, kruisverpakkingen

• Dozen enkelgolf, dubbelgolf

• Koord, lint, touw etc.

• CD-rozetjes, CD-inlays, CD-trays etc. Onze klantenkring bestaat uit drukkerijen (van klein tot groot), gerenommeerde reclame bureaus en bedrijven als ABN AMRO en Albert Heijn. Uitgangspunt was en is nog altijd om een hoge kwaliteit te bieden tegen een scherpe prijs en binnen de kortst mogelijke tijd.

Er zijn in deze periode twee soorten mensen ⚽. Mensen die maanden van tevoren precies weten wanneer iedere wedstrijd wor...
09/06/2026

Er zijn in deze periode twee soorten mensen ⚽.

Mensen die maanden van tevoren precies weten wanneer iedere wedstrijd wordt gespeeld. En mensen die een uur voor de aftrap nog vragen: “is het WK nu al?!” Grappig genoeg zien we dat ook terug in ons werk. De ene WK-campagne ligt al maanden vast, de andere begint ongeveer op hetzelfde moment als de voorbeschouwing.

De afgelopen weken mochten we voor allebei aan de slag: van een zorgvuldig geplande internationale PR campagne tot een project waarbij de deadline ongeveer net zo hard op ons afkwam als een spits in blessuretijd 🚀.

Omdat we de afgelopen weken toch al volledig in WK-sferen zaten, hebben we meteen een poster gemaakt met alle wedstrijden en speeltijden overzichtelijk op één A3. Handig voor de planners (en misschien nog wel handiger voor de mensen die straks weer vragen: "Tegen wie spelen we eigenlijk?" 😄)

Wil je ook zo’n A3 poster naast het koffieapparaat? Stuur me een ⚽ hieronder, dan gaat er eentje op de post!

🙋‍♂️Zelf hoor ik bij de eerste groep want ik ben toch wel een van de grootste voetbal fanaten die er bestaat, en heb al maanden alle data in mijn agenda staan! 😉

𝗛𝗘𝗟𝗣! 𝗪𝗼𝗼𝗻𝗿𝘂𝗶𝗺𝘁𝗲 𝗴𝗲𝘇𝗼𝗰𝗵𝘁 𝗶𝗻 𝗱𝗲 𝗭𝗮𝗮𝗻𝘀𝘁𝗿𝗲𝗲𝗸 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝘁𝘄𝗲𝗲 𝘃𝗮𝗻 𝗼𝗻𝘇𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗹𝗲𝗴𝗮’𝘀.👉 30-40 m2👉 eigen keuken / badkamer👉 liefst apart...
01/06/2026

𝗛𝗘𝗟𝗣! 𝗪𝗼𝗼𝗻𝗿𝘂𝗶𝗺𝘁𝗲 𝗴𝗲𝘇𝗼𝗰𝗵𝘁 𝗶𝗻 𝗱𝗲 𝗭𝗮𝗮𝗻𝘀𝘁𝗿𝗲𝗲𝗸 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝘁𝘄𝗲𝗲 𝘃𝗮𝗻 𝗼𝗻𝘇𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗹𝗲𝗴𝗮’𝘀.

👉 30-40 m2
👉 eigen keuken / badkamer
👉 liefst aparte kamer voor de kinderen

Ik doe hier heel graag een oproep voor onze collega's Maryna en Dariia. Harde werkers, altijd positief en een vast onderdeel van ons team geworden 💛. Ze doen keihard hun best om hier iets op te bouwen voor hun gezinnen, wat aardig goed lukt met kinderen die zich veilig en fijn voelen op school, steeds meer Nederlandse woorden en een vast inkomen.

Eind juli moeten ze beide helaas hun huidige woonplek verlaten. De optie die er ligt maakt werken bij ons én school voor de kinderen ineens een stuk lastiger… Dit gaat allereerst om de toekomst van twee gezinnen, maar ook als werkgever wil ik ze eigenlijk niet kwijt!

Dus ik dacht… Met onze wortels in de Zaanstreek hebben we hier best een mooi netwerk opgebouwd door de jaren heen. Misschien kunnen we elkaar ook eens op een andere manier helpen.

𝗚𝗘𝗭𝗢𝗖𝗛𝗧: 2x een dak boven het hoofd voor langere termijn in de Zaanstreek van ongeveer 30-40m2, met eigen keuken en badkamer en liefst een aparte kamer voor de kinderen. Mét inschrijving.

Ken jij iemand, heb je iets beschikbaar of misschien een goede tip? Dan hoor ik het heel graag. Dit bericht delen helpt natuurlijk ook enorm 🙏!

Dit is óók Winnubst.

29/05/2026

Sneak preview 😉

Noem het een investering, een nieuw speeltje of gewoon een serieuze uitbreiding van ons machinepark. Maar toen 6 man bezig was met een machine naar binnen brengen dacht ik wel even wauw! Want zo’n machine koop je niet voor vandaag. Die koop je omdat je gelooft in morgen. In je klanten, in je team, in de branche en in wat we samen kunnen maken.

Investeren voordat het echt echt nodig is, blijft spannend. Maar eerlijk? Hier word ik dus echt blij van. Chaos, precisie, samenwerken en een hoop energie in één beeld 😊

𝗪𝗶𝗲 𝘇𝗼𝗲𝗸𝘁 𝗲𝗿 𝗻𝗼𝘂 𝗻𝗼𝗴 𝗲𝗲𝗻 𝗴𝗿𝗮𝗳𝗶𝘀𝗰𝗵 𝗮𝗳𝘄𝗲𝗿𝗸𝗲𝗿?! (𝘀𝗼𝗿𝗿𝘆 𝗼𝗽𝗮!) We zijn er groot mee geworden: order het systeem in, plannen, ...
21/05/2026

𝗪𝗶𝗲 𝘇𝗼𝗲𝗸𝘁 𝗲𝗿 𝗻𝗼𝘂 𝗻𝗼𝗴 𝗲𝗲𝗻 𝗴𝗿𝗮𝗳𝗶𝘀𝗰𝗵 𝗮𝗳𝘄𝗲𝗿𝗸𝗲𝗿?! (𝘀𝗼𝗿𝗿𝘆 𝗼𝗽𝗮!)

We zijn er groot mee geworden: order het systeem in, plannen, machines warmdraaien en GO. Grappig genoeg gebruiken veel klanten leveranciers allang niet meer voor alleen die ene specialistische stap. Een partij die meedenkt alsof het hún merk, deadline en portemonnee is, is goud waard.

Die uitdagingen van je klant kun je vertalen in: kan niet, te laat of lastig. Of…je beweegt mee en trekt een ander jasje aan. We zijn naar buiten toe misschien wat minder grafisch afwerker geworden en meer partner in offline communicatie.

Geen zorgen hoor opa: grafische afwerking is gewoon nog wat we doen als we de machines opstarten. Maar wat we óók doen is slim, snel, creatief en persoonlijk meedenken vanaf een eerste idee.

Andere rol, dezelfde sterke basis en belofte. Of je ons nou mailt als drukkerij, mij appt met TikTok inspiratie als creatief bureau of belt als marketeer: we denken mee alsof het ons merk en onze deadline is. Dat we jouw project dan ook nog lokaal, hier in huis produceren is misschien wel platina waard 😉.

4 mensen,  4 manieren van kijken. En alle 4 hadden we gelijk. Laatst zaten we met z’n vieren aan tafel: mijn vader, de m...
29/04/2026

4 mensen, 4 manieren van kijken. En alle 4 hadden we gelijk.

Laatst zaten we met z’n vieren aan tafel: mijn vader, de marketing manager, onze strateeg/familieadviseur en ikzelf.

De één wil doorpakken: “De kansen liggen er, we moeten dit gewoon doen!”
De ander remt: past dit bij wie we altijd zijn geweest?
De volgende zegt: “Te gek, maar hoe gaan we dit morgen al verkopen?”
En de laatste denkt alweer drie stappen en kansen vooruit.

Je begint met 1 vraag, de ongeduldige ik wil antwoord op die ene vraag maar uit dit soort gesprekken komt altijd wel een nieuwe vraag. En ik moet toegeven: vaak nog een betere ook.

Vroeger (en soms nog 🙂) wilde ik dit soort “moeilijke” gesprekken liefst snel afkappen. Weg met de wolligheid, richting kiezen en door. Inmiddels zie ik dat met een andere blik naar hetzelfde kijken de dingen juist scherper kan maken. Het hoeft niet meteen te kloppen; er wint er niet één. Ergens in het midden wordt het beter.

Is dit iets typisch voor familiebedrijven, waar je wilt groeien zonder de basis kwijt te raken? Of is groeien überhaupt geen rechte lijn… 🙂?

Oke, ik ga het hardop zeggen: ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met onze branche 🫣. Aan de ene kant: vakmansc...
23/04/2026

Oke, ik ga het hardop zeggen: ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met onze branche 🫣.

Aan de ene kant: vakmanschap, trots, super mooie dingen maken met elkaar!
Aan de andere kant: deze branche is verrassend goed in dingen voor zichzelf houden. En ik moet toegeven dat ik daar als relatief jonge ondernemer echt anders in wil staan.

Want laten we eerlijk zijn: we hebben elkaar ook gewoon keihard nodig.

Als 1 schakeltje in de keten besluit te stoppen vóór we de kans hebben gegrepen samen te kijken naar continuïteit, heb ik toch een probleem. Als een andere schakel besluit een deel van “ons werk” zelf in huis te gaan doen kost me dat natuurlijk omzet, maar ik zie het ook als kans om kennis te delen. Zodat we dat mooie vakmanschap, wat onze branche óók kenmerkt, niet verliezen.

Niet alles hoeft op tafel hè, maar een klein beetje meer openheid zou ons allemaal verder brengen. Soms is er zoveel angst om dingen te delen, waardoor wordt vergeten hoeveel we (van) elkaar nodig hebben.

Laten we trots zijn op wat we maken in onze branche. Omdat het leuker is als ondernemer, maar ook slimmer op de lange termijn. Toch?

🙋‍♂️Ik geloof dat ondernemen draait om samenwerken en gewoon doen en deel hoe ik dat als 3e generatie in een familiebedrijf aanpak.

14/04/2026

Zomaar 7 dingen waar ik blij van word. En hoe die 7 samenkwamen in 1 verdraaid lekkere opdracht... 🍫

👉Merken die doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen.
👉Ons eigen werk in het wild spotten.
👉Duidelijke communicatie.
👉Af en toe een goed stuk chocola (hoe kan het ook anders als je opgroeit met de geur van cacao hier in de Zaanstreek).
👉Transparantie. Over wat kan, maar ook over wat níet kan.
👉Samen de schouders eronder. En daar iedereen de credits voor geven met een bedankje (lees 🍫).
👉Snelheid. Op de ski’s (waar ik stond toen deze opdracht binnen kwam) maar ook van idee naar toffe realisatie.

Superleuk om onze tanden te zetten in deze Tony's Chocolonely lancering!

Pas geleden kregen wij de sleutel van ons eerste grote mensen huis 😉 en dan weet je: er moet geklust, geschilderd en ing...
07/04/2026

Pas geleden kregen wij de sleutel van ons eerste grote mensen huis 😉 en dan weet je: er moet geklust, geschilderd en ingericht worden! Je kan het mijn zussen vragen: als kind was ik geen uitblinker in tekenen, muziek of knutselen. Mijn conclusie was altijd vrij simpel: creatief, dat ben ik in ieder geval niet. Grappig hoe dat beeld van jezelf kan veranderen.

Nu ik al wat jaren in het familiebedrijf rondloop weet ik dat creativiteit veel breder is dan ik altijd dacht. Het is niet alleen in iets moois tekenen of maken maar ook in het bedenken van oplossingen, het omdenken van processen en het zien van mogelijkheden die anderen nog niet zien. Daar blijk ik best goed in: niet het doen, wel het (be)denken zeg maar 💡.

Ik vind het dan ook te gek om te zien (én voorzichtig steeds meer hardop te roepen!) dat we in 3 generaties Winnubst steeds meer van grafisch afwerker naar creatief partner gaan. We zijn inmiddels ook echt een creatief verlengstuk voor marketeers, merken. retailers en bureaus. Hun partner in offline communicatie.

Thuis krijg ik overigens nog steeds gewoon een kwast in mijn handen gedrukt en hang ik heus wel eens een schilderijtje op. Wat eerlijk gezegd juist perfect werkt voor mijn soort creativiteit: even afstand nemen van het bedrijf en mijn hoofd begint vanzelf weer te (be)denken. En voor je het weet heb ik weer honderd nieuwe ideeën en oplossingen bedacht.

“Altijd binnen 3x de telefoon opnemen.”  “Als het niet goed is, gaat het niet de deur uit.” “Het meeste geld bespaar je ...
02/04/2026

“Altijd binnen 3x de telefoon opnemen.”  
“Als het niet goed is, gaat het niet de deur uit.” 
“Het meeste geld bespaar je met je ogen.”

Zomaar wat dingen die ik mijn opa zó nog hoor zeggen. En die eigenlijk na zoveel jaar nog niet veranderd zijn.

Vroeger stond onze complete klantenlijst in grote ordners. Met tabbladen, handgeschreven notities in de kantlijn, alle aanvragen werden nog geprint. Opa in opperste concentratie boven een stapel papieren is een bekend plaatje en herinnering. (En je zou het misschien niet denken, maar vroeger is bij ons nog niet eens zo heel lang geleden 🙂). 

Fast forward naar vandaag zijn we van telefoonboek naar Teams gegaan, van fax naar WhatsApp en van flip-overs naar AI. Processen moeten efficiënter, de wereld is sneller geworden (en eerlijk gezegd ook een stuk ingewikkelder). We moeten ook hier meegroeien met de tijd, maar doen dat zonder de kern te verliezen. 

Dat is echt het allermooiste aan ons familiebedrijf vind ik.

Dat ik me als 3e generatie helemaal kan en mag verdiepen in al die innovatieve ontwikkelingen maar dat de cultuur die opa heeft neergezet eigenlijk verrassend tijdloos blijkt. De manier waarop we met onze mensen en klanten omgaan. De vanzelfsprekendheid om dingen gewoon goed te doen. Altijd doen wat je belooft, snel reageren, betrouwbaar zijn. Hard werken en niet vergeten plezier te hebben. Als je toch op de vloer loopt even meekijken want meer ogen zien meer.

Júist in een tijd waarin alles sneller en digitaler wordt voelt het heel fijn om zo’n stabiele basis te hebben.

Collega’s betrappen mij regelmatig staand achter mijn laptop in ongeveer dezelfde houding als mijn opa destijds boven zijn ordners en printjes. Andere wereld, andere tools, dezelfde concentratie. Prachtig plaatje eigenlijk toch?

Iedereen wil duurzame(re) keuzes maken. Tot het moment dat er écht gekozen moet worden. We maken het veel mee: gesprekke...
26/03/2026

Iedereen wil duurzame(re) keuzes maken. Tot het moment dat er écht gekozen moet worden.

We maken het veel mee: gesprekken met marketeers of impact teams zijn goed. Inhoudelijk klopt het, de wil is er en een match op DNA. Maar zodra de beslissing voor een leverancier echt genomen moet worden: andere belangen. Andere planning. Gewoonte. Het idee dat duurzaam duurder is.

Ik ben natuurlijk ook niet naïef: duurzaamheid is zelden het enige of eerste dat meespeelt in de keuze voor een leverancier. Maar vervelend is het soms wel, als je gewoon heel graag bepaalde opdrachten binnen wilt halen 😉.

Hoe proberen andere impact bedrijven te beïnvloeden dat het niet stopt bij hun duurzame contactpersoon, maar het hele bedrijf meebeweegt en daadwerkelijk durft te kiezen? Want uiteindelijk begint impact niet met een rapport of 1 dedicated team, maar bij de keuzes die iederéén, iedere dag maakt!

(Hier intern proberen we impact tastbaar en laagdrempelig te maken. Geen droge stof en cijfertjes maar een B Corp sprookje).

Kortom: het gaat niet alleen om wíllen, maar dat de keuzes uiteindelijk ook echt gemáákt worden 💪. Wij zouden, als B Corp leverancier, gewoon graag bijdragen aan de offline communicatie van bedrijven die het verschil al maken.

Ik geloof echt dat zij willen en ook durven; maar hoe worden beslissingen vervolgens daadwerkelijk gemaakt? Daar ben ik oprecht benieuwd naar!

🙋‍♂️3e generatie in ons familiebedrijf. Ik deel praktijkverhalen over ondernemen, samenwerken en gewoon doen.

Adres

Pieter Lieftinckweg 28
Zaandam
1505HX

Openingstijden

Maandag 08:00 - 17:00
Dinsdag 08:00 - 17:00
Woensdag 08:00 - 17:00
Donderdag 08:00 - 17:00
Vrijdag 08:00 - 17:00

Telefoon

+31756142525

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Winnubst Grafische Afwerking BV nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen