Hans Ola Østby kommunikasjon

Hans Ola Østby kommunikasjon For tida mest aktiv som naturfotograf. Alle fotoene kan bestilles som veggbilder på skumplate. Send ei uforpliktende melding om du er interessert 😊

Foto | video | tekst | grafisk design

Junikveld i Varlia ☀️Ta kontakt hvis du vil ha bildet på veggen 🙂
16/06/2026

Junikveld i Varlia ☀️

Ta kontakt hvis du vil ha bildet på veggen 🙂

Natt og dag 🌷Ta kontakt hvis du vil ha bildet på veggen 🙂
14/06/2026

Natt og dag 🌷

Ta kontakt hvis du vil ha bildet på veggen 🙂

Kr 1080,– (60 % rabatt) ‼️En ny utstillingssesong nærmer seg, og jeg vil derfor gjerne bli kvitt bildene jeg har på lage...
12/06/2026

Kr 1080,– (60 % rabatt) ‼️

En ny utstillingssesong nærmer seg, og jeg vil derfor gjerne bli kvitt bildene jeg har på lager fra tidligere utstillinger. «Flaggspett-takeoff», på skumplate i 60×45 cm, er nå tilgjengelig for kr 1080,– (mot ordinære 2700). Fotografiet leveres med aluminiumsskinner på baksida, fiks ferdig til å henges opp på veggen.

Send meg ei melding hvis du er interessert 🙂

Elg i buskene 🫎Bildet er tatt nå i kveld.
22/05/2026

Elg i buskene 🫎

Bildet er tatt nå i kveld.

🇳🇴 Kjære alle sammen – og alle hver for seg. Gratulerer så mye med dagen.🇳🇴 17. mai er en dag for kjærlighet. Kjærlighet...
17/05/2026

🇳🇴 Kjære alle sammen – og alle hver for seg. Gratulerer så mye med dagen.

🇳🇴 17. mai er en dag for kjærlighet. Kjærlighet til landet vi er så glad i – med skog og sjø og fjell og fjord, med by og land, levende lokalsamfunn og fellesskap, grendeskole og nærbutikk, dansepaviljong og badestrand. Kjærlighet til samfunnet vi lever i, til de vi har rundt oss, til kommende generasjoner og de som har gått foran. 17. mai er en dag for bunader som har blitt for små og ord som ikke kan bli for store.

🇳🇴 17. mai er en dag for ettertanke og omtanke. Vi lever i urolige tider. Mens vi fyller vårlufta med korpsmusikk og hurrarop, hører andre den skjærende lyden av sirener. Mens vi går i tog og er feststemte, løper andre for livet. Mens vi heiser flagget til topps, flagger andre på halv stang. I urolige tider er det viktigere enn noen gang å hegne om stødige verdier. Derfor skal vi feire; vi skal rope hurra, vi skal gå i tog og vi skal la flagget vaie i toppen av flaggstanga, men vi skal huske hvorfor vi gjør det.

🇳🇴 Vi feirer for at vi lever i et samfunn bygd på grunnverdier som frihet, likeverd og demokrati – verdier som er like skjøre som de er viktige, og som vi ikke må ta som en selvfølge. Også verdier som har vært i kontinuerlig bevegelse: Friheta har blitt satt på prøve og blitt kjempet for på mange plan opp gjennom tidene, likeverd i 1814 var langt fra det samme som likeverd i dag og demokratiet er mer demokratisk nå enn det var da første versjon av Grunnloven ble utformet. Det er nok fortsatt en vei å gå, ikke minst på likestillingsfronten – og det er vår oppgave å forme verdiene videre. Men Grunnloven har heldigvis utviklet seg med samfunnet og består som ei rettesnor vi kan gå etter; ei trygghet vi kan lene oss på i møte med framtidas utfordringer. Det er ikke alle forunt å stå på såpass stødig grunn. 17. mai er en dag for takknemlighet.

🇳🇴 Da jeg åpnet talen med å si «kjære alle sammen og alle hver for seg», var det med glimt i øyet, men samtidig med en seriøs undertone. Det er de store feiringene som er i fokus på 17. mai. Det er feststemninga som fyller sosiale medier, og det er ropende folkemengder som preger TV-sendingene. Men rundt omkring sitter det mange som av ulike grunner kvier seg for å delta på tilstelninger som den vi er på nå. Kjærligheta til landet er like sterk, men feiringa begrenser seg til nettopp bildene i sosiale medier og sendingene på TV. De aller fleste vil nok allikevel sette pris på å føle tilhørighet til et fellesskap. Jeg vil derfor komme med følgende oppfordring i anledning dagen: Var det noen du forventet å møte i dag som ikke dukket opp; ta en telefon og hør hvordan det står til. Kjenner du noen som feirer alene; send ei melding og gratuler med dagen. Ser du noen som ikke har det så bra; gi et smil og slå av en prat. 17. mai er en dag for samhold.

🇳🇴 17. mai er en dag for nasjonalromantikk. Vi synger patriotiske sanger og svinger det norske flagget i ærbødighet for kongeriket. Fargene i flagget symboliserer friheta, men speiler også den fantastiske naturen vi lever i. Sjøl om vi i disse dager er spente på hva snøsmeltinga vil gjøre med vårflommen i vassdragene våre, må vi kunne være enige om at ei rød kveldssol over blånende berg med kvite snøflekker i er et fint syn. Både rundt solnedgang og i grålysninga høres dessuten den karakteristiske buldringa fra myrene der blåglinsende orrhaner med røde øyeflekker og kvittskinnende stjerter kjemper sine årvisse kamper. Vi har alle våre kamper å kjempe, men frihetsfargene viser vei. La det ikke være noen tvil: Ja, vi elsker dette landet.

🇳🇴 Fortsett å feire, med kjærlighet, ettertanke og omtanke, takknemlighet, samhold og nasjonalromantikk. 17. mai er en dag for deg og meg, for oss, for alle sammen og alle hver for seg. Nok en gang: Gratulerer med dagen.

(Tale holdt i Søre Osen 17. mai 2023)

Kvilende elgku 🫎
10/05/2026

Kvilende elgku 🫎

Maur på bekkeblom 🐜
08/05/2026

Maur på bekkeblom 🐜

Bunden rotasjon 🌕Bildet er tatt natt til 23. mai 2024. Månen hadde fullført nok en runde rundt jorda og var tilnærmet ma...
06/05/2026

Bunden rotasjon 🌕

Bildet er tatt natt til 23. mai 2024. Månen hadde fullført nok en runde rundt jorda og var tilnærmet maksimalt opplyst. Jeg hadde lenge tenkt på at det med rette forhold skulle gå an å fotografere fullmånen bak vindmøllene på vestsida av Osensjøen. Denne natta sto jeg på rett plass idet månen og møllebladene møttes i et øyeblikks magi ti på tre.

Fuglenes flukt 🦅
04/05/2026

Fuglenes flukt 🦅

Naturens minimalisme 🏝
02/05/2026

Naturens minimalisme 🏝

Adresse

Trysil

Nettsted

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Hans Ola Østby kommunikasjon legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Del