29/04/2022
Idag på promenaden funderade jag på det Per Holknekt sa på sin föreläsning om ”Kan jag, kan du, kan vem som helst”. Han berättade bland annat om en ungdomskärlek som sa att han var ful när han log och hur det präglat hela hans liv. Han log sen aldrig mer på bild.
Jag har också fått höra kränkande fula nedlåtande ord.
Jag tror att vi är många som varit med om att få höra ord som sänkt vår självuppfattning och självkänsla. Ord som egentligen inte har någon substans och som kanske bara harpalts ur i ilska och utan mening. Men dessa ord sätter sig och sitter hårt oavsett om orden menades eller inte. Är det väl sagt så är det sagt.
Du där ute, var försiktig med dina ord och var väldigt generös med ord som gör att människor känner sig älskade, hörda, upplyfta, snygga och sedda. Ord som gör människor glada, och glada i sig själv och dig. ❤️