04/12/2022
İşletmeler logo ve görsel kimlik için çok fazla enerji harcıyor.😟💁🏻♀️
Fazlaca duygunun, şüphenin ve kararsızlığın oluştuğu nokta tam da burası.
Tabii ki asla görsel marka iletişiminin önemli olmadığını söylemiyorum.
Fakat;
İnsanların geri gelme sebebi “marka deneyimleridir”, renkler ve yazı tipleri değil😊
Marka stratejiniz size NEDENini söyler.
Başka bir deyişle, öznelliği işin içinden çıkarır. Ne söyleneceği, hangi renklerin kullanılacağı, hangi ürünlerin sunulacağı gibi kararlar sezgisel hale gelir.
Yaşattıklarınız (deneyimler), söyledikleriniz (içerik) ve nasıl göründüğünüz (görsel kimlik) çeşitli duygular uyandırır. Bazen iyi, bazen de pekiyi sayılmaycak hiseler🙄
Marka stratejisi, hedef kitlenizin NE hissetmesini istediğinizi ve onları bunu hissetmeye NASIL teşvik edeceğinizi anlamanıza yardımcı olacaktır.
Burada markalaşma ile ilgili konuştuğumuzda genelde logo veya görsel kimlikten bahsediyormuşuz gibi görünsek de önemli olan insanlara marka ile temas ettiklerinde ne gibi deneyimler sunduğumuz ve tabii ki birçok bileşeni barındıran “stratejimiz”.
Bir markayı piyasaya sürerken veya yeniden markalaştırırken, ilk etapta enerjinizi nereye harcadığınızı kendinize sormayı unutmayın😊
Logolar, renkler ve yazı tipleri hakkında endişeleniyor musunuz?
Kararlar almakta zorlanıyor musunuz?
Bir şeylerin yolunda gitmediği hissine mi kapılıyorsunuz?
Öncelikle marka stratejinize odaklanıp üzerinden bir kez daha geçin derim.
Dijital pazarlama ve marka yönetimine dair ilham veren ve yol gösteren daha fazla içerik için profilimi ziyaret edebilirsiniz↩️business
Sevgiler💖
Sibiya